برخی نمایندگی مجلس را سکوی پرشی برای مقاصد شخصی می دانند

عضو حزب اتحاد ملت منطقه اصفهان گفت: هدف بسیاری از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خدمت به مردم و شرکت در روند صحیح قانون گزاری کشور نیست و صندلی مجلس را تنها سکوی پرشی برای مقاصد اقتصادی و سیاسی خود می بینند.

مهدی بهروزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون دلایل عدم ثبت نام چهره های شاخص اصلاح طلب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم می تواند دو عامل داشته باشد. نخست اینکهه برخی افراد به دلیل درگیری ها و مشکلاتی که با دستگاه های قضائی و امنیتی دارند و اطلاع از شرایط نظارت استصوابی، نه به خود زحمت دادند و نه به هیئت های نظارت و در انتخابات ثبت نام نکردند. عامل دوم نیز این است که برخی از افراد به دلیل پایین بودن اقبال عمومی تصمیم گرفتند در انتخابات ثبت نام نکنند. البته ممکن است به دلایل متعدد دیگری در انتخابات حضور پیدا نکرده باشند اما به عقیده من دلیل اصلی عدم حضور چهره ها شاخص اصلاحات در انتخابات این است که احساس می کنند در این دوره اقبال چندانی نخواهند داشت؛ البته تعداد این افراد ممکن است بسیار کم باشد.

وی افزود: البته در برخی از شهرها اصلاح طلبانی کمتر شناخته شده ثبت نام کرده اند که از تخصص و تجربه بالایی برخور دارند اما کمتر به عنوان نیرو های اصلاح طلب شناخته شده اند. ممکن است اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات مجلس کم تر از دوره قبل ثبت نام کرده باشند اما ممکن است این افراد نسبت به افرادی که در دوره قبل ثبت نام کردند کیفیت بیشتری داشته باشند.

عضو شورای مرکزی بنیاد امید ایرانیان اصفهان در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان چه راه کاری در برابر رد صلاحیت احتمالی اکثر چهره های شاخص خود خواهند داشت، گفت: هنوز برای اینکه بخواهیم در مورد بررسی صلاحیت ها نظری بدهیم زود است. اصلاح طلبان از تمامی ظرفیت های حزبی و قانونی استفاده خواهند کرد تا با رایزنی های گسترده اکثر افرادی که برای انتخابات ثبت نام کرده اند و منع قانونی و قضائی ندارند تایید صلاحیت شوند.

بهروزی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات مجلس نیز مانند دوره قبل روی بسته شدن کامل لیست تاکید کرده و با جناح های مختلف ائتلاف خواهند کرد؟ گفت: اصلاح طلبان با تجربیاتی که از دوره قبل نسبت به بسته شدن لیست دارند و با توجه به تصمیماتی که در جلسات مشورتی آن ها گرفته می شود به این نتیجه رسیده اند که اگر دارای نیروی کیفی و اصلاح طلب واقعی نباشند در برخی از مناطق هیچ لیستی منتشر نکنند اما در صورت کلی از انتخابات حمایت می کنند و در آن شرکت خواهند کرد. در این دوره سعی بر این است که کاندیداهایی با شاخص های اصلاح طلبی به مردم معرفی شوند و قطعا لیست ها نیز بر اساس همین معیارها بسته خواهند شد.

وی با اشاره به دلایل افزایش چشم گیر تعداد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره های گذشته گفت: مانند بسیاری از کشورها ساختار مناسبی برای معرفی کاندیدای خود قبل از انتخابات نداریم. در بسیاری از کشورها تنها نیروهای حزبی با کیفیت می توانند در انتخابات شرکت کنند و این افراد را نیز خود احزاب معرفی می کنند اما در کشور ما هر شخصی که حداقل شرایط را دارا باشد می تواند در انتخابات ثبت نام کند. البته ممکن است در زمینه رشته تخصصی خود تحصیلات مناسب را داشته باشد اما قطعا تخصص لازم را ندارد و بدتر از آن به هیچ عنوان با شرایط قانون گذاری و وظایف یک نماینده آشنا نیست.

عضو حزب اتحاد ملت منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: هدف بسیاری از این افراد خدمت به مردم و شرکت در روند صحیح قانون گذاری کشور نیست و صندلی مجلس را سکوی پرشی برای مقاصد اقتصادی و سیاسی خود می دانند. به همین دلیل است که مشاهده می کنیم افراد بسیار زیادی برای داوطلبی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

کد خبر 402260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.