رونمایی از طرح «مطالعات جامع حمل ونقل بار کلانشهر اصفهان»

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: رونمایی از طرح مطالعات جامع حمل ونقل بار کلانشهر اصفهان به عنوان سند مرجع برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در حوزه بار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید طهماسبی صبح امروز_چهارشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۸_ در نشست تشریح رویدادهای «قصه آدم و هوا ۲» با اشاره به روز حمل و نقل، اظهار کرد: نشست کارگروه بار کشوری در اصفهان ۲۴ دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست به منظور بررسی مسایل و دغدغه‌های روز حوزه حمل بار درون شهری از جمله نحوه تخصیص سوخت تشویقی احتمالی و شیوه اجرایی کردن مبحث بارنامه درون شهری برای تمام خودروهای باری طبق قانون جدید مصوب شده در مجلس برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: رونمایی از طرح مطالعات جامع حمل ونقل بار کلانشهر اصفهان به عنوان سند مرجع برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در حوزه بار انجام می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه توزین در حال حرکت WIM در گردنه زینل، تصریح کرد: تاثیرات اضافه‌بار بر تخریب معابر، ابنیه و تاسیسات شهر همچنین ایمنی تردد و تصادفات از جمله ضرورت‌های اجرای این طرح به شمار می‌رود.

طهماسبی کنترل اضافه بار را امری ضروری دانست و گفت: کاهش آلودگی هوا و ارتقاء کیفیت محیط زیست، کاهش مصرف سوخت، کاهش خسارت مالی سالانه به روسازی معابر، پل‌ها و زیرساخت های شهری، همچنین جلوگیری از تصادفات ناشی از حمل بار اضافه و افزایش پایداری و فرمان پذیری خودروها و بهبود سیستم ترمزگیری در نتیجه کاهش شدت تصادف از دیگر ضرورت‌های نصب دستگاه توزین در حال حرکت است.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف اجرای پروژه توزین در حال حرکت WIM در گردنه زینل، کنترل وزن ناوگان بار و اعمال قانون، محاسبه بار محوری و وزن کل ناوگان بار، کنترل سرعت وسایل نقلیه، تعیین میزان عوارض به صورت هوشمند و دریافت عوارض بر اساس اضافه تناژ، همچنین ارتقاء استاندارهای زیست محیطی به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: هزینه خرید و نصب دستگاه توزین در حال حرکت به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان  و سه دستگاه باسکول چمدانی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی از رونمایی سامانه هوشمند نوبت‌دهی مراکز معاینه فنی در هفته حمل نقل و رانندگان خبرداد و تصریح کرد: با استفاده از این سامانه شهروندان می توانند برای انجام معاینه فنی خودرو قبل از ورود به مرکز نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند که این سامانه در فاز نخست در یکی از خطوط معاینه فنی مرکز جی اجرایی خواهد شد.

طهماسبی گفت: صدور سند حمل بار درون‌شهری از مبدأ با هدف ساماندهی ناوگان حمل بار میوه و تره بار و شناسنامه دار کردن بار درون شهری در این حوزه از دیگر اقدامات این سازمان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سه دستگاه توزین سیار (چمدان)، اظهارکرد: این دستگاه‌ها به واحدهای بازرسی و نظارت سازمان تحویل داده می‌شود تا کنترل رندوم اضافه تناژ در خوردروهای باری سطح شهر انجام شود.

کد خبر 401770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.