ترجمه صوتی با گوگل ترنسلیت (google translate)

گوگل ترنسلیت درحال آزمایش ویژگی جدیدی به ‌نام "Continuous Translation" است که امکان ترجمه‌ فوری و پیوسته‌ فرمت‌های صوتی را به زبان‌های مختلف فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، اوایل ماه جاری، گوگل ویژگی جدیدی به ‌نام Interpreter Mode را برای استفاده در دستیار هوشمند گوگل معرفی کرد. همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است، کاربران با کمک آن به‌راحتی می‌توانند به‌ صورت بلادرنگ و از طریق گوگل اسیستنت، ترجمه‌ سریع فرمت‌های صوتی را به زبان‌های مختلف دراختیار داشته باشند. براساس آخرین اخبار، گوگل درحال تست این قابلیت برای استفاده در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت است؛ این ویژگی به تسهیل مکالمات تجاری و بازرگانی کمک زیادی می‌کند.

Continuous Translation به ‌صورت آیکون جدیدی تحت عنوان Listen در کنار آیکون دوربین و مکالمه در اپلیکیشن گوگل ترنسلیت قرار دارد. با انتخاب آیکون Listen، پنجره‌ جدیدی به‌ همراه دکمه‌میکروفون در قسمت پایین آن برای کاربر باز می‌شود. کاربران می‌توانند زبان مقصد و مبدا را از طریق نوار ابزار مشخص کرده و با نگه‌داشتن دکمه‌ مربوط به میکروفون به زبان مبدا صحبت کنند. این اپلیکیشن، صحبت‌های کاربر را در زمان واقعی (real time) به زبان مقصد ترجمه می‌کند.

صفحه گوش‌دادن به ترجمه‌ انجام شده نیز در قسمت تنظیمات و در کنار دکمه‌ میکروفون قرار دارد؛ کاربران امکان تغییر اندازه‌ فونت متن ترجمه شده و سایر تغییرات لازم را نیز خواهند داشت. در حال حاضر ویژگی جدید گوگل ترنسلیت از زبان‌های عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، اسپانیایی، تایلندی، ترکی و ویتنامی پشتیبانی می‌کند. ممکن است تعداد زبان‌هایی که از این ویژگی جدید پشتیبانی می‌کنند، در نسخه‌ بعدی تغییر کرده و افزایش یابد.

منبع: زومیت

کد خبر 401739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.