شهرداری فقط ۱۰ درصد در کاهش آلودگی هوا نقش دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری ۱۰ درصد در کاهش آلودگی هوا وظیفه و نقش دارد که نقش اصلی شهرداری در این حوزه، در توسعه حمل و نقل عمومی متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین حبیب‌زاده در یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اعتبار سالیانه شهرداری‌ها حدود ۱۸ هزار میلیارد است و از این اعتبار، بخشی به حمل و نقل عمومی اختصاص دارد، اظهار کرد: باید سه هزار واگن به ناوگان مترو اضافه شود که برای تهیه آن ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده و علاوه بر این مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز برای سایر تجهیزات لازم است.

وی افزود: در صورت افزایش این میزان واگن به مترو، تعداد مسافران از دو میلیون نفر به هشت میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در وضعیت و توان مالی کنونی، شهرداری در حوزه حمل و نقل عملکرد خوبی داشته است و باید برای توسعه و افزایش کیفیت، بودجه لازم در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه در اجرای قانون هوای پاک دخیل هستند که یکی از آنها شهرداری تهران است، تصریح کرد: شهرداری ۱۰ درصد در کاهش آلودگی هوا وظیفه و نقش دارد که نقش اصلی شهرداری در این حوزه، در توسعه حمل و نقل عمومی متمرکز شده است.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه میزان گوگرد در تهران تا ۱۰ برابر افزایش یافته، اضافه کرد: برخی از کارخانه‌ها از سوخت مازوت‌ استفاده می‌کنند که وزارت صمت باید با این‌گونه موارد مقابله کند؛ استاندارد نبودن خودروها نیز به وزارت صمت بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: باید مشخص شود چند درصد قانون هوای پاک اجرایی شده و کدام نهادها و سازمان‌ها قوانین به تصویب رسیده در حوزه کاهش آلودگی هوا را اجرایی نکرده‌اند.

کد خبر 401586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.