۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
تصاویر سه نسل در یک نمایشگاه

"من، مادرم و نوه‌هایم" نمایشگاهی است که آثارش توسط هنرمندان سالمند گردآوری شده و در هر قاب چهره ای از سه نسل را به نمایش گذاشته اند "من" که امروز در آستانه پیری قرار دارد؛ "مادرم" که شاید دیگر در قید حیات نباشد و "نوه هایم" که جوانه هایی شکفته شده در زندگی هستند.

نوشین نفیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نمایشگاه "من مادرم و نوه هایم" اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار هنرجویان موسسه رنگین کمان سپید که مرکز روزانه فعالیت های سالمندان است به نمایش درآمده است؛ این مرکز که مخاطبان آن سالمندان هستند فعالیت های فوق برنامه همانند زبان، نقاشی، ادبیات، یوگا و قصه گویی برگزار می‌کند و من بین ۱۵ تا ۱۷ سال است که در برگزاری کلاس های نقاشی در این مجموعه فعالیت می‌کنم.

وی افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه از سوی دوگروه از هنرجویان است که گروه اول با موضوع طبیعت بی‌جان و حیوانات آثارشان را خلق کردند چراکه نسبتا در ابتدای راه هستند و گروه دوم که بین سه الی ۱۵ سال سابقه فعالیت هنری دارند با موضوع "من، مادرم و نوه هایم" آثارشان را به نمایش گذاشتند.

این هنرمند ادامه داد: از سال ۹۵ تا ابتدای سال ۹۸ برنامه ای تحت عنوان فیگوراتیو برگزار شد که آثار پایان دوره هر گروه درون نمایشگاه قابل مشاهده است و در مجموعه من، مادرم و نوه هایم اولین اثر پرتره خودشان درون آینه است که بعد از آن تصویر مادرشان که برخی دیگر در قید حیات نیستند و برخی دیگر علاقه ای به کشیدن تصویر مادرشان را نداشتند و بعد از آن تصویر بچه ها و نوه هایشان را به تصویر کشیدند.

نفیسی با اشاره به تکنیک آثار گفت: بیشتر آثار اکرلیک‌ هستند و کاربرد گواش و مداد رنگی و کلاژ نیز درون آثار مشاهده می‌شود، نقطه اشتراک آثار ارائه شده فیگور و پرتره است و سعی شده موضوعاتی انتخاب شود که پیوند عاطفی عمیق ایجاد کند و زمانی که تصویر خود، مادر و نوه هایشان را به تصویر می‌کشند دچار چالش های مختلفی می‌شوند چالشی همانند بیاد آوردن خاطرات و با موضوع نوه و مادر شور وحالی درون کلاس برپا می‌شود که خاطرات خوشایندی را برایشان تداعی می‌کند.

وی افزود: انتخاب این موضوعات فقط یاد دادن تکنیک و طراحی نبوده چرا که با هدف آشنایی جنبه های عاطفی و روحی و حسی  هر هنرجو و ارتباط برقرار کردن این موضوعات انتخاب شده است. همچنین برگزاری نمایشگاه بهترین بستر است برای این که خالقان آثار از بعد دیگر به اثرات خود نگاه کنند.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۷ آذر در گالری دیدار واقع در خیابان توحید، خیابان شهید قندی(مهرداد)، کوچه شهید قاسمی ۳، پلاک ۶ برپا خواهد بود.

کد خبر 401443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.