مشکلات رانندگان اتوبوس و تاکسی اصفهان قابل تامل است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جمعیت چند ۱۰ هزار نفری رانندگان شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و وضعیت رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز(یکشنبه) با تبریک ۲۶ آذرماه، "روز حمل و نقل" اظهار کرد: ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۱ و به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تخلیه کشتی های منتظر در بندرهای جنوبی کشور که حامل کالا های اساسی بودند و تهدید های دولت بعثی عراق مانع از تخلیه شدن بار آن ها بود ، ایران زمین شاهد بسیج عمومی کامیون داران گردید و صحنه های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی به ثبت رسید و این روز را در تاریخ کشورمان ماندگار ساخت.

وی گفت: جمعیت چند ۱۰ هزار نفری رانندگان شهر اصفهان در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و وضعیت رانندگان اتوبوس در بخش خصوصی قابل تامل است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه گزارش‌های دریافت شده حاکی است که برخی از این افراد در گاهی اوقات بدون قرارداد و بیمه و حتی به صورت روزمزد فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: حقوق پایین و عدم دریافت فوق العاده‌های مندرج در قانون کار باعث شده که رانندگان بخش خصوصی در بسیاری مواقع به صورت دوشیفت از صبح تا پاسی از شب بر روی اتوبوس کار کنند. چنین راننده ای قطعاً تمرکز لازم را در رانندگی نخواهد داشت و همانطور که در گذشته نیز شاهد بوده ایم باعث ایجاد حوادث دلخراشی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر شهرداری و شرکت واحد بر عملکرد بخش خصوصی در اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: باید نگاه ویژه‌ای در جهت حمایت از شرکت‌های خصوصی وجود داشته باشد و این شرکت ها نیز نباید همه فشارهای اقتصادی خود را بر رانندگان تحمیل کنند.

زندآور با اشاره به تخصیص بسته حمایتی به رانندگان تاکسی در سال گذشته در جهت کمک به این قشر، اضافه کرد: در سال‌های گذشته، افزایش نرخ مالکیت و استفاده از خودروهای شخصی و ورود تاکسی‌های اینترنتی به بازار رقابت موجب کاهش مسافران تاکسی‌های درون شهری شده است و ️این مساله دلیل ایجاد فشار شدید اقتصادی به آنها و در نتیجه تجمع تعداد زیادی از تاکسی‌های بدون مسافر در میادین و تقاطع‌های شهر است.

وی با اشاره به "دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت‌ تاکسی‌های اینترنتی" و الزام آنها برای انعقاد قرارداد با شهرداری‌ها، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود سازمان تاکسیرانی شرایطی را برای تسهیل استفاده شرکت‌های اینترنتی از تاکسی های درون شهری فراهم نموده و درصد درآمدهای حاصل از آن را به صورت مستقیم از طرف خود در قالب حواله و بسته‌های حمایتی در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهد.

چه فرقی بین تهران و اصفهان در آلودگی هوا وجود دارد؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین اضافه کرد: چرا ادارات مختلف مشکل آلودگی هوا را به گردن یکدیگر انداخته، مردم را در جریان جزئیات آلودگی هوا قرار نمی‌دهند و آن‌ها را در رابطه مسائل مرتبط با سلامتی خود و فرزندانشان نامحرم می‌دانند؟

وی با بیان اینکه باید در برابر این ظلمی که به مردم می‌شود تصمیمات جدی گرفته شود، افزود: چه فرقی بین مدارس شهر تهران و اصفهان است که مدارس پایتخت امروز تعطیل می‌شود ولی مدارس اصفهان نه؛ چرا هواشناسی نمی‌تواند گزارش دقیقی ارائه دهد تا بر اساس آن تصمیم گرفته شود.

زندآور تصریح کرد: لازم است رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم وسائل نقلیه خود را بیرون نیاورند هم‌چنین دستگاه‌های مختلف نیز باید احساس مسئولیت بیشتری بکنند.

کد خبر 401219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.