۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
گیاهی برای درمان یبوست

گیاه سنا با خواص تاثیرگذاری منحصر به فرد خود بر دستگاه گوارش، امروزه تقریبا در همه دنیا کاربرد دارد؛ این گیاه به صورت دمنوش برای مشکل یبوست استفاده می‌شود.

به گزارش ایمنا، یبوست، یک بیماری گوارشی است که در اثر آن مواد دفعی بدن سفت شده و با درد و سختی دفع می‌شود. گیاه سنا به دلیل خاصیت ملین‌کنندگی، اثربخشی بالایی در درمان یبوست دارد. در ادامه به خواص گیاه سنا و طریقه استفاده از آن برای درمان یبوست می‌پردازیم:

طریقه استفاده از برگ سنا برای یبوست

 در سال‌های اخیر از برگ این گیاه در صنایع داروسازی به طور گسترده‌ای استفاده شده است. امروزه قرص‌هایی نیز از این گیاه تهیه شده که برای مشکل یبوست به دستور پزشک تجویز می‌شود. دمنوش این گیاه به دلیل ترکیبات تلخ آن است؛ برای تهیه این دمنوش لازم است مقدار ۰.۵ تا یک گرم از برگ سنا را با یک فنجان آب برای مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس آن را از صافی رد کرده و مصرف کنید. بهترین زمان مصرف این دمنوش شب‌ است. موضوع قابل توجه اینکه زیاده‌روی در مصرف این گیاه موجب اسهال شدید شده و استفاده طولانی مدت از آن هم تنبلی روده را به همراه دارد. بهتر است بعد از یک تا دو هفته، استفاده از این دمنوش را قطع کنید.

خواص گیاه سنا

برگ سنا برای یبوست و درمان آن مفید است؛ این گیاه روده‌ها را تمیز کرده، موجب انقباض و حرکت روده‌ها می‌شود. همچنین گیاه سنا آب را جذب می‌کند و به همین دلیل موجب نرمی مواد دفعی بدن می‌شود. دمنوش برگ سنا نقش موثری در لاغری و چربی‌سوزی دارد. همچنین افراد می‌توانند برگ سنا را آسیاب کرده، به شکل پودر دربیاورید و سپس آن را با مقداری آب مخلوط کنند؛ این ترکیب برای مشکلات پوستی مانند خارش پوست، اگزما، برطرف کردن لکه‌های قهوه‌ای و سفید پوست، بهبود زخم‌های کهنه و مشکلات قارچی کاربرد دارد. از دیگر ویژگی‌های این گیاه می‌توان به درمان انواع تومور روده بزرگ و کوچک، تومور و سنگ کیسه صفرا و سرطان مثانه اشاره کرد.

منبع: تبیان

کد خبر 401051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.