موقوفه "حاج مومن"، ایستگاه متروی طالقانی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: موقوفه "حاج مومن" در خیابان طالقانی برای راه‌اندازی ایستگاه خط دو مترو در اختیار شهرداری قرار گرفت.

حجت الاسلام محمد حسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه توسعه ارتباطات اداره اوقاف با دیگر ادارات و سازمان‌های شهر و استان اصفهان برای بهره برداری بهتر از موقوفات در دستور کار است، اظهار کرد: برای این امر جلساتی را با نمایندگانی از نهادهای مختلف برگزار و تفاهم‌نامه‌هایی را نیز به امضا رسانده‌ایم.

وی به برگزاری جلسه‌ای با مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در این دیدار در خصوص پروژه‌ها و موارد مشترک بین فعالیت‌های اوقاف و شهرداری بحث و بررسی لازم صورت گرفت و مصوباتی هم داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان واگذاری موقوفه حاج مومن در خیابان طالقانی برای راه‌اندازی ایستگاه مترو را از جمله مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت: مساحت این موقوفه ۲۳۲ متر است و برای راه‌اندازی ایستگاه خط دو مترو در خیابان طالقانی به شهرداری واگذار شد.

وی واگذاری فضای سبز کنار مقبره صائب به صورت اجاره به شهرداری را از دیگر مصوبات این جلسه اعلام کرد و افزود: قرار است این فضا توسعه یافته و به صورت کاربردی‌تری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

حجت الاسلام بلک به روزرسانی اجاره موقوفه حمام حاج کاظم را نیز از مصوبات این جلسه دانست و افزود: شهرداری اجاره این حمام را که مدت‌ها پرداخت نشده بود پرداخت و بهای آن را  به روز رسانی کند.

وی تصریح کرد: همچنین مصوب شد بخشی از فضای امامزاده موسی جوزدان برای توسعه معابر به شهرداری واگذار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به واگذاری موقوفه جانی بیگم به شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری قرار است در زمین این موقوفه که ۶۸۰ متر مساحت دارد نسبت به راه‌اندازی پارکینگ و زورخانه اقدام کند و اجاره زمین را به اوقاف پرداخت کند.

کد خبر 400601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.