احزاب موجود در کشور فقط یک تابلو هستند

نماینده شیراز معتقد است که احزاب موجود در کشور دارای کارآیی لازم نیستند و فقط از یک تابلو به نام حزب برخوردار هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، علی اکبری به نبود احزاب منسجم و تاثیر آن در مدیریت سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه احزاب موجود در کشور فقط دارای یک تابلو هستند و از عقبه محکی برخوردار نیستند، فقط به هنگام فرا رسیدن انتخابات و یا هر پدیده اجتماعی دیگری که اتفاق می‌افتد وارد صحنه رقابت می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این اشکال برمی‌گردد به حکمرانی ما که خیلی نمی‌خواهیم احزاب تقویت شوند؛ بنابراین در بحث شفافیت هم که مطرح شد یک اشکال آن همین مسئله بود که اگر نمایندگان براساس احزاب وارد مجلس شوند و جانب دار آنها حزب متبوع خود باشد می‌توانند وارد اظهارنظرها شوند، اما در حال حاضر به صورت فردی تصمیم گرفته می‌شود که سبب ایجاد مشکلاتی می‌شوند.

مردم حق دارند تا نسبت به احزاب گله مند باشند

نماینده مردم شیراز اظهار کرد: به نظر من مردم حق دارند تا نسبت به احزاب گله مند باشند و بگویند که چرا احزاب قوت لازم را ندارند یا اینکه در زمان انتخابات فقط ظهور پیدا می‌کنند، متاسفانه سنوات و سابقه بعضی از این احزاب به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد که این موضوع دارای اشکال اساسی است.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند سیاستگذاری کنند و بخواهند مسائل راهبردی مملکت را مدیریت کنند، حتما باید یک سوابقی داشته باشند؛ بنابراین اگر ساختار کشور براساس تشکل‌هایی که توانمند هستند مورد اقبال جامعه قرار بگیرند و سکاندار مدیریت کشورشوند به دنبال آن باید پاسخگو هم باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در قضیه اعتراضات اخیر هم مجلس و هم دولت قصور کرده‌اند، چرا که اگر افزایش قیمت بنزین را با یک شیب ملایمی مدیریت می‌کردند، این اتفاقات رخ نمی‌داد، بالاخره وقتی که حزب کارآمد وجود نداشته باشد کسی هم پاسخگو نخواهد بود.

کد خبر 400501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.