ایستگاه‌های اتوبوس شهری یزد به امکانات رفاهی مجهز می‌شود

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس شهری گفت: به زودی ایستگاه‌های اتوبوس شهری در یزد به امکانات رفاهی از قبیل اینترنت، محل شارژ موبایل و سرویس‌های بهداشتی تجهیز می‌شود.

محمدرضا شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود ۲۸۶ دستگاه اتوبوس شهری در سطح شهر یزد در حال فعالیت است که مالک بیشتر آنها بخش خصوصی است چراکه طبق قانون سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری صرفا می‌تواند مالکیت ۱۰ درصد اتوبوس‌های شهری را داشته باشد.

وی افزود: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ هر سال پنج دستگاه اتوبوس شهری جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد و سال ۹۷ نیز ۱۲ دستگاه اتوبوس و ۱۴ دستگاه مینی بوس خریداری شد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد تاکید کرد: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا چند دستگاه دیگر خریداری شود، اما به علت مسائل جاری کشور و افزایش قیمت قطعات یدکی این کار فعلا به تعویق افتاده است به طوری که اکنون تولید اتوبوس شهری در کشور متوقف و از خارج نیز وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان حمل و نقل شهری ۱۷ سال است، اضافه کرد: اتوبوس‌های شهری یزد با مدل ۳۵۵ که تعداد آنها به ۵۰ عدد می رسد ۱۷ سال کار کرده و امروز فرسوده به حساب می‌آید، اما مابقی ناوگان شهری یزد ماشین‌های بخش خصوصی و اتوبوس‌هایی است که از شهریورماه خریداری شده و در حال فعالیت است.

شفیعی عنوان کرد: به دلیل کمبود قطعات یدکی و کمک نکردن دولت به شهرداری‌ها، نوسازی ناوگان به سختی انجام شد چراکه اتوبوسرانی یک مجموعه خدماتی است و دولت باید از لحاظ بودجه‌ای کمک کند، اما از سال ۹۱ هیچ کمکی از سوی دولت به این ناوگان انجام نشده است.

کد خبر 400451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.