برای هر هنرمندی دیدن اصفهان یک ضرورت است

سفیر جمهوری لهستان در ایران گفت: هنر فرصتی به‌ وجود می‌آورد که فرهنگ‌ها با هم ارتباط بگیرندT چراکه هنر زبان یکسان انسان‌ها است؛ رویداد بینالمللی طراحی گرافیک پلی بین اصفهان و لهستان ساخت که سال‌ها دوام خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماچی فانوکوفسکی در اولین رویداد بین المللی طراحی گرافیک اصفهان، اظهار کرد: برای هر هنرمندی دیدن اصفهان یک ضرورت است و برای هر کسی که اهل لهستان باشد دیدار از اصفهان ارزش بالایی دارد. در تاریک‌ترین سال‌های جنگ جهانی بیش از دو هزار کودک لهستانی به اصفهان‌ آمدند و دستان گرم‌ و آغوش باز در انتظار آن‌ها بود.

وی ادامه داد: به عنوان سفیر لهستان از همه‌ بابت‌ این کار ارزشمندی که  ۷ سال پیش برای کودکان لهستانی انجام دادید، تشکر می‌کنم‌. همچنین از شما دعوت می‌کنم تا به دیدن آثار گرافیکی زوروبت  و دیگر هنرمندان بروید. 

وی با بیان این نکته که هنرفرصتی به‌ وجود می‌آورد که فرهنگ‌ها با هم ارتباط بگیرند چراکه هنر زبان یکسان انسان‌ها است، تاکید کرد: یک پوستر زبان خاص منحصر به فرد خود را دارد که گاهی گرم و گاهی آزار دهنده‌است. یک پوستر استعاره‌ها نمادها و سمبل‌هایی بر اساس شیوه خاص هنرمند ارایه می‌دهد. هنرمندان لهستانی هم سبک و مکتب خاص برای طراحی پوستر دارند. آن‌ها در روستاهایشان چیزی فراتر از نمادها را به تصویر می‌کشند و با جامعه به زبان خودشان صحبت می‌کنند.

سفیر کشور لهستان در ایران افزود: هنرمندان با زبانی که دوگانه و کنایه آمیز است جامعه را نقد می‌کنند. گاهی پیام‌ها ساده و گاهی بسیار شخصی و خاص است و زمان زیادی برای تحلیل نیاز دارد.

فایوکوفسکی خاطرنشان کرد: پلی بین لهستان و اصفهان ساختیم که اطمینان دارم تا سال‌ها باقی خواهد ماند و راهی برای ارتباطات موثر خواهد شد.

سرعت بالای پوستر در انتقال مفاهیم

لچشک ژبروفسکی، گرافیک مطرح لهستانی نیز در این مراسم‌ گفت: پوستر هنر قرن بیستمی است به همین دلیل از سرعت بالایی در انتقال پیام به مخاطبان برخوردار است. 

وی افزود: این نمایشگاه که به آن نام کودکان لهستانی وز اصفهان را دادند، جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارد. هنرمندان بسیار معروفی از سراسر جهان سعی کردند که پوسترها را برای این نمایشگاه طراحی کنند. 

هنر پنجره‌ای به سمت‌ ناشدنی‌ها است

علیرضا صادقیان، معاون‌ برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار اصفهان به‌ نمایندگی از شهردار اصفهان در این‌ مراسم اظهار کرد: در دنیا اصفهان را شهر کودکان لهستانی می‌شناسند و جای بسیار خرسندی و خوشحالی است. 

وی افزود: آنچه‌ را که در دنیای واقع در دسترس نباشد، با هنر می‌توان عملی کرد؛ هنر دز تاریخ محل خلاقیت و نوآوری بوده است، علم مدیون هنر است و بسیاری از ناشدنی‌ها با نگاه هنرمندان رعم و تبدیل به واقعیت شده‌. هنر پنجره‌ای به سمت ناشدنی‌های ظاهری است‌ و خلاقیت نقش اصلی را در این‌ حوزه بازی می‌کند.

معاون‌ برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: امیدوارم با اجرای چنین برنامه‌هایی اصفهان جای خود را در محافل هنری دنیا محکم‌تر کند. 

حضور آثاری از لهستان، سوئد، نروژ و آمریکا در نمایشگاه 

در ادامه مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری اصفهان اظهار کرد: این رویداد بسیار خاص و بین المللی است و کم‌نظیرترین کاری که در حوزه طراحی در اصفهان شکل گرفته‌ همین رویداد بین‌المللی طراحی گرافیک است؛ این‌ نمایشگاه جایگاه تاریخ اصفهان در جهان را نشان می‌دهد، علاوه بر لهستان از کشورهای مختلفی مانند سوئد، نروژ و آمریکا آثاری برای این نمایشگاه فرستاده شد که اهمیت اصفهان در هنر طراحی جهان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری چنین رویدادهایی در حوزه‌های مختلف هنری باشیم. از مسئولان شهری و استانی نیز کمک می‌خواهیم‌ تا استمراری در این رویدادها شکل بگیرد. این رویدادها می‌تواند خلاقیت‌های موجود در صنایع مختلف را به دنیا منتقل کند و اصفهان را بیشتر بشناسند. 

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار هنری رویداد بین المللی گرافیک اصفهان از ۱۴ آذر تا ۵ دی‌ماه‌ در حوزه هنری اصفهان واقع در گذر سعدی برپا خواهد شد. این نمایشگاه آثاری از بخش‌های مختلف اصلی و جنبی رویداد و برخی آثار لشچک ژبروفسکی (طراح گرافیک بین المللی لهستانی) به نمایش درآمده است.

کد خبر 399708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.