درخواست طرح رایگان شدن اماکن ورزشی برای معلولان

اعضای شورای شهر تهران به مناسبت روز معلول پیشنهاد دادند به این افراد در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تخفیف داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکصد و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران، طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه رایگان خدمات مجموعه های ورزشی تحت تملک شهرداری و فعالیت استعلام و منوط کردن هر گونه صدور پروانه و گواهی ساختمان به رعایت ضوابط مناسب بازی در راستای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت" با قید یک فوریت تقدیم هیات رئیسه شد.

زهرا نژادبهرام به عنوان ارائه دهنده این پیشنهاد در توضیح علت ارائه پیشنهاد، به هیات رئیسه نوشت: فضاهای عمومی شهر، معابر و ساختمان های شهر از جمله عرصه هایی است که شهروندان به‌صورت روزانه با آن در ارتباط بوده و جهت انجام امور روزمره بدان مراجعه می‌کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: معلولین نیز به عنوان بخشی از شهروندان از این قاعده مستنی نیستند و به همین سبب لازم است که عرصه‌های شهری برای حضور ایشان بهسازی و مناسب سازی شود. این موضوع در ادبیات شهرسازی و معماری جهان و ایران دارای سابقه پژوهشی و نظری قابل توجهی است.

وی در ادامه نسبت به بی توجهی شهرداری به اختصاص درصد مشخصی از استخدام های جدید و سهمیه های مشخص برای مشاغل خاص به معلولین با وجود گذشت نزدیک به دو سال از زمان تصویب، انتقاد کرد.

ابراهیم امینی که ریاست جلسه علنی امروز شورای شهر تهران را برعهده داشت، اعلام کرد که به دلیل کمبود وقت، این طرح در جلسه آتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 399338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.