جدیدترین محصولات نمایشگاه CES ۲۰۲۰

نمایشگاه CES امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد حضور جدیدترین و جالب‌ترین محصولات حوزه فناوری خواهد بود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه فناوری "CES" امسال، از روز هفتم تا دهم ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود تا جدیدترین تجهیزات الکترونیکی جهان را به نمایش بگذارد. در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ شرکت‌های بزرگی مانند آمازون، ال‌جی، تویوتا و هزاران شرکت دیگر حضور خواهند داشت. فناوری‌های پیشرو در نمایشگاه امسال، علاوه بر داده‌ها و ارزیابی‌های گوناگون، وسایل نقلیه هوشمند، فناوری‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام، اینترنت نسل پنجم را در بر خواهند داشت. در ادامه شما را با جالب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۰ آشنا می‌کنیم:

فناوری‌های خواندن ذهن

بازدیدکنندگان نمایشگاه این فرصت را خواهند داشت تا ابزار پوشیدنی استارتاپ "نکس‌مایند"(NextMind) با قابلیت حس کردن مغز را امتحان کنند. فناوری این شرکت، نخستین ابزار در نوع خود است که با قدرت فکر کنترل می‌شود. این ابزار پوشیدنی سبک و غیرتهاجمی که روی سر قرار می‌گیرد، می‌تواند سیگنال‌هایی را از قشر بصری دریافت کند و سپس آن‌ها را به صورت دستورات دیجیتال در زمان واقعی ارائه دهد.

انتظار می‌رود الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که برای کدگذاری سیگنال‌ها در این ابزار به کار می‌رود، در اوایل سال ۲۰۲۰ رونمایی شود. کاربردهای بالقوه عملی این نوع فناوری، بسیار حیرت‌انگیز است و می‌تواند در قالب رایانه‌هایی که کار خود را با قدرت ذهن انجام می‌دهد و یا برای کمک به افراد ناتوان و آسیب‌دیده به کار رود.

کاهش تصادفات رانندگی

یکی از فناوری‌های نمایشگاه CES امسال، مفهوم جدیدی را در رانندگی ارائه خواهد داد که با کمک مجموعه‌ای از دوربین‌ها ارائه شده است. تصاویر این دوربین‌ها، با کمک الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر به یکدیگر متصل می‌شود تا چشم‌انداز مورد نظر از جاده را مستقیماً به راننده ارائه دهد. این فناوری در صورت موفقیت می‌تواند تعداد تصادفاتی را که موجب آسیب رسیدن به وسایل نقلیه هنگام پارک کردن می‌شود، کاهش دهد.

وسایل نقلیه خودران

شرکت "روبوسنس"(RoboSense) که در حوزه فناوری خودران فعالیت می‌کند، در نمایشگاه امسال از یک حسگر هوشمند مبتنی بر فناوری لیدار رونمایی خواهد کرد. خودروهای خودران، معمولاً برای درک محیط اطراف و تشخیص موانع، از فناوری لیدار استفاده می‌کنند؛ ارائه این فناوری به صورت ابزار مبتنی بر سامانه میکرو الکترومکانیکی، هزینه تولید را کاهش داده و به افزایش قابلیت اطمینان آن‌ها کمک خواهد کرد.

"بک‌فیلد"(Blickfield)، یک شرکت فعال دیگر در حوزه لیدار است که قصد دارد در نمایشگاه امسال، از دو حسگر جدید لیدار رونمایی کند. این دو حسگر که "کیوب"(Cube) و "کیوب رنج" (Cube Range) نام دارند، برای تشخیص محیط اطراف در دو فاصله نزدیک و دور طراحی شده‌اند. ابداع این دو حسگر می‌تواند گامی به سوی پیشرفت وسایل نقلیه هوشمند باشد.

نسل جدید صفحه نمایش‌ها

شرکت "سامسونگ" قصد دارد انواع جدیدی از صفحه‌ نمایش را ارائه دهد که از هوش مصنوعی برای رسیدن به وضوح بالا استفاده می‌کند. با وجود این فناوری، کاربران می‌توانند بهبود قابل توجهی را در تعریف تصویر شاهد باشند. اگرچه شرکت‌های دیگر نیز نوآوری‌هایی در زمینه تولید صفحه نمایش ارائه می‌دهند، اما فناوری جدید سامسونگ با ارائه قابلیت‌های جدید می‌تواند گامی بزرگ‌تر به سوی پیشرفت بردارد.

دوربین‌های دوچشمی جدید

شرکت "دابل‌تیک"(DoubleTake) قصد دارد در ارائه دوربین‌های دوچشمی جدید، از فناوری‌هایی استفاده کند که امکان دید بهتر و واضح‌تر را فراهم می‌کنند. اگرچه دوربین‌های دوچشمی دیجیتال اکنون هم در دسترس قرار دارند اما دوربین‌های دابل‌تیک، کار خود را با روش جدیدی انجام می‌دهد.

قفل‌های هوشمند

شرکت "پسیوبولت"(PassiveBolt) قصد دارد از نوعی قفل هوشمند رونمایی کند که نسبت به لامسه حساس است. سیستم این شرکت می‌تواند قفل ساده درها را به قفل‌هایی تبدیل کند که نسبت به لمس‌شدن حساس است؛ این قفل، فقط به اثر انگشت تکیه ندارد و به جای آن از فناوری کلید الکترونیکی استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند با کمک این ابزار، در ورودی را فقط با لمس کردن، قفل کنند. این قفل می‌تواند با ارسال هشدارهایی به اپلیکیشن تلفن همراه کاربر، ایمنی منزل را تضمین کند.

سلامتی هوشمند

در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، شاهد حضور سیستم‌هایی خواهیم بود که به بهبود سلامت کاربران کمک می‌کنند. فناوری‌هایی مانند بررسی از راه دور و تحلیل داده، در حال گسترش است و نقش مهمی در بهبود ایمنی، کیفیت زندگی و افراد مسن دارد. در نمایشگاه امسال، جدیدترین فناوری‌های مرتبط با بررسی سلامت ارائه خواهند شد که با پیشرفت فناوری و یادگیری ماشینی در ارتباط بوده و می‌تواند به سلامتی بلند مدت افراد کمک کند.

کد خبر 399291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.