ارایه بسته حمایتی به رانندگان تاکسی‌

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه هنوز ابلاغیه‌ای در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی نداشته‌ایم، گفت: در تلاش برای ارایه بسته‌های حمایتی به رانندگان هستیم.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با اشاره به نرخ کرایه تاکسی‌ها، اظهار کرد: این موضوع در اختیار دولت بوده و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ کرایه به ما ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه ما پیشنهادات لازم را ارایه کرده‌ایم و اکنون تابع نظر وزارت کشور هستیم، افزود: تاکنون به دنبال تخصیص سوخت کافی برای تاکسی‌ها بوده‌ایم که خوشبختانه به نتیجه رسیده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه تخصیص سوخت به بعضی از بخش‌ها کافی نبوده است، تصریح کرد: در خصوص خودروهای ون، خودروهای دوگانه سوز، سرویس مدارس و آژانس‌های تاکسی تلفنی با پیگیری‌های انجام شده تخصیص سوخت افزایش یافته است.

ضامنی ادامه داد: در نتیجه ادامه پیگیری‌ها سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز به ۲۵۰ لیتر، خودروهای ون از ۴۰۰ لیتر به ۶۰۰ لیتر، سرویس مدارس به ۱۲۰ لیتر و خودروهای فعال در آژانس‌ها نیز به ۲۰۰ لیتر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه با این سهیمه تخصیص یافته قاعدتا طبق بررسی‌های کارشناسانه سهیمه ناوگان حمل و نقل عمومی تامین شده است، گفت: در صورتی که به این نتنیجه برسیم که این سهیمه کافی نیست به دنبال این هستیم آن را افزایش دهیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه در تلاش برای ارایه بسته‌های حمایتی از جمله ارایه لاستیک و خرید اعتباری اقلام معیشتی به رانندگان هستیم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد تخصیص سهیمه از ستاد تنظیم بازار و کالاهای یارنه‌ای را ارایه داده ایم و به دنبال جبران تفاوت قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومانی هستیم.

ضامنی ادامه داد: در خصوص افزایش نرخ کرایه هم پیشنهادات لازم را ارایه می‌دهیم و تابع نظر دولت هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت درخواست کرایه بیشتر از سوی رانندگان مردم می‌توانند موارد را گزارش کنند، گفت: دو گروه سامانه وجود دارد و مردم می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق آن‌ها اعلام کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: شهروندان در خصوص مطالبه نرخ کرایه بیشتر باید مراتب را به تاکسیرانی و شهرداری اطلاع دهند، البته که سازمان تعزیرات حکومتی هم ورود کرده و تخلفات را بررسی می‌کند.

ضامنی یادآور شد: سامانه غیر رسمی تاکسیرانی(مسافر برهای شخصی) قابل رصد نیست از این رو به شهروندان توصیه می‌شود از سامانه‌های رسمی استفاده کنند.

کد خبر 399128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.