فولادگر: باید با دنیا مبادله داشته باشیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلبستگی به برجام و اینستکس اروپا باعث شد توجه به ظریفیت های داخلی کشور کمتر شود. باید با دنیا مبادله داشته باشیم و این موضوع به معنای رها کردن اقتصاد خارجی نیست و باید در عین توجه به پتانسیل های درونی از فناوری های خارجی نیز استفاده کرد.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز -یکشنبه ۱۰ آذرماه- در همایش مطالبه رهبری از مسئولین در مسائل اقتصادی اظهار کرد: دهم آذرماه به مناسبت شهادت آیت الله مدرس به نام روز مجلس شورای اسلامی نام گذاری شده است. مجلسی که آیت الله مدرس در آن حضور داشت و در مدت حکومت طاغوت، درگیر مبارزه با استبداد رضاخانی بود.

وی افزود: در دوره انقلاب اسلامی شاهد استبداد داخلی نیستیم اما باید مراقب بود زیرا استبداد خود را به شیوه رضا خانی و حکومتی جائر نشان نمی دهد. امروز بحث استبداد در رای و نظر مطرح است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: ویژگی دیگر شهید مدرس این بود که اعتقاد داشت باید از استقلال و عزت کشور پاسداری کرد. ویژگی دیگر شهید مدرس ساده زیستی و مردمی بودن او بود که امروزه این مهم در زندگی برخی از نمایندگان وجود دارد. شهید مدرس بیان کننده نظرات مردم و نماینده دیدگاه های مردم در مجلس بود. امیدواریم که نمایندگان درصدی از شخصیت های شهید مدرس را به عنوان الگو قرار دهند.

فولادگر تاکید کرد: در حال حاضر شرایط ویژه ای در کشور حاکم است. از نظر سیاست داخلی انتخابات مجلس را پیش رو داریم که سرنوشت ساز و مهم است زیرا مجلس نهاد مهم قانون گذاری  کشور است و به نوعی ریل گذار حرکت دولت است باید در قانون گذاری و نظارت به خوبی وظیفه خود را اجرا کند. در مبحث سیاست خارجی و مسائل منطقه ای نیز شرایط ویژه ای را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در مبحث اقتصادی نیز کشور در شرایط ویژه قرار دارد زیرا زمانی که اصلاحات ساختاری کشور دنبال می شد و برنامه های توسعه و سیاست های نظام در مجلس تصویب می شد، با تحریم های ظالمانه مواجه شدیم که این تحریم ها در روند توسعه کشور بسیار موثر بود زیرا درحال حاضر مسئولین زمان زیادی را به خنثی سازی تحریم های دشمن اختصاص می دهند؛ اگرچه این تهدید ها را می توان  با روش بهتر به فرصت تبدیل کرد.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: رهبری همواره بر مسائل اقتصادی تاکید داشتند و در ۱۰ سال اخیر مشاهده می کنید نام گذاری سال ها توسط ایشان مربوط به مباحث اقتصادی است و هر سال در ملاقات های خود با مسولین نظام  برمسائل اقتصادی تاکید می کنند. مطالبه رهبری توجه به بنیان های اقتصادی داخلی، تقویت توان تولید داخلی و استعداد های جوان و شرکت های دانشان بنیان و مهیا ساختن فضای کسب کار بوده است.

فولادگر تصریح کرد: با این روش می توانیم تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم. به دلیل تحریم و مشکلات ایجاد شده برای صادرات نفت، وابستگی بودجه به نفت کاهش یافت و دولت باید به دنبال درآمدهای غیر نفتی باشد. تمامی این موارد ملزم به عزم جدی مسئولین در مسائل اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: دلبستگی به برجام و اینستکس اروپا باعث شد توجه به ظریفیت های داخلی کشور کمتر شود. باید با دنیا مبادله داشته باشیم و این موضوع به معنای رها کردن اقتصاد خارجی نیست و باید در عین توجه به پتانسیل های درونی از فناوری های خارجی نیز استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، این برنامه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد و  پس از پایان مراسم سخنرانی، مراسم پرسش و پاسخ با سوالاتی از قبل معین شده برگزار شد!

کد خبر 399004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.