وضعیت جسمانی تورج شعبانخانی مساعد نیست

چند روزی است که تورج شعبانخانی به‌دلیل آنچه نزدیکان او مشکلات قلب و ریه به‌دلیل عدم پیگیری درمان آنفلونزا می‌گویند در بیمارستانی در همدان بستری است و حال مساعدی ندارد.

به گزارش ایمنا، شعبانخانی یکی از بازمانده‌های نسلی است که کارهای ماندگاری را در موسیقی پاپ از خود به جا گذاشت و همچنان هم دلش و قلبش برای این موسیقی می‌تپد. اتفاقاً برای همین هم به همدان رفته بود تا در یک کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌شناسی ۱۰۰ سال ترانه در ایران سخنرانی کند که نامساعد شدن حالش باعث شد تا این سخنرانی انجام نشود.

آهنگساز «آدمک» چهره‌های بسیاری را به موسیقی پاپ ایران معرفی کرد و عاشق استعدادیابی است و گاه‌گداری که با هم حرفی می‌زدیم می‌گفت اگر کسی را می‌شناسی که استعدادی در خوانندگی دارد به من معرفی کن. شعبانخانی از آن دست هنرمندان بی‌ادا و اصولی‌ است که هر وقت شماره تلفنش را می‌گرفتیم و سؤالی می‌پرسیدم با حوصله تمام به آن جواب می‌داد و فروتنی، متانت و البته هنرمندی‌اش چیزی است که همیشه در ذهن می‌ماند و خواهد ماند و جامعه هنری ایران که البته متأسفانه کمترین واکنشی به وخامت حال او و بستری شدنش در بیمارستان داشته باز او را سرپا ببیند و بیشتر قدرشناس شعبانخانی‌های این مملکت باشد.

تورج شعبانخانی فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را با موسیقی متن و آهنگسازی فیلم «آدمک» و معرفی فریدون فروغی شروع کرد و با چهره‌های بسیاری همکاری کرد و آثاری که خلق کرد همچنان در گوش و هوش موسیقی پاپ ایران هست. دوستی نزدیک او با فرهاد مهراد و بسیاری دیگر، او را علاوه بر وجه‌هنری‌اش به یک راوی قابل استناد و مرجع برای شناخت هر چه بیشتر هنرمندان معاصر موسیقی تبدیل کرده بود که می‌شد به آن اعتنا کرد و باور داشت.

شعبانخانی بعد از انقلاب برخلاف بسیاری دیگر هرگز از کشور خارج نشد و وقتی دلیلش را از او می‌پرسیدم: «می‌گفت دلیلی برای رفتن ندارم و من به این خاک و ریشه وابسته‌ام و هر اتفاقی هم که بیفتد اینجا خواهم ماند.» از کارهایی که او بعد از انقلاب منتشر کرد و بسیار معروف شد می‌توان به «بهار بهار» اشاره کرد که مرحوم ناصر عبداللهی هم آن را اجرا کرد و او به جز عبداللهی با چهرهای جوان دیگری همچون حسین بختیاری، محمدرضا عیوضی، هومن بختیاری و... همکاری کرد. به‌هر صورت تورج شعبانخانی که این روزها در بستر بیماری است از آن دست هنرمندان تکرار نشدنی است که جا دارد غریب نماند و ارج ببیند و هنرمندانی که در شعارها و کپشن‌های اینستاگرامی‌اش جملات قصار درباره معرفت و... می‌نویسند یادشان بیاید که تورج شعبانخانی که آهنگ‌هایش نوستالژی‌سازی‌های بسیار کرده، امروز حال مساعدی ندارد.

گلناز عالیان همسر این هنرمند با اشاره به آخرین وضعیت درمانی همسرش گفته است: متاسفانه هم اکنون سطح هوشیاری پایین است و روز به روز هم علائم خوبی در جهت بهبود تورج مشاهده نمی‌شود، اما امیدوارم او این بار هم مقاومت کند و کار را به جایی برساند که شاهد حضور دوباره‌اش در منزل در کنار من و  پسر پانزده ساله‌مان باشیم. گرچه ممکن است منتظر هر خبری باشیم اما من همواره برای سلامتی‌اش دعا می‌کنم  و امید دارم که او به یاری خداوند و دعای طرفدرانش دوباره بهبود پیدا می‌کند. به هر حال فعلاً شرایط تورج شرایط مناسبی نیست اما من همچنان به گیتار خانه‌مان نگاه می‌کنم و منتظرم که تورج دوباره با حال خوب به منزل بازگردد.

منبع: روزنامه ایران

کد خبر 398954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل ثقفی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    1 0
    تورج با احساس ترین هنرمند موزیک پاپ فارسی زبان است و قطعا بیماری او سخت تر از تحمل این خفقان گلوگیر فرهنگ و هنر زمانه ما نیست.همه دعا میکنیم تا ناگه به دام دلتنگی او اسیر نشویم.
  • علی جعفری IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    0 0
    درود من از طرفداران پروپاقرص استاد تورج شعبان خانی هستم میخواستم ببینم ایشان در کدام بیمارستان بستری هستند؟ تا به عیادتش بروم؟ ارزوی بهبود حال برای ایشان دارم امیدوارم هرچه زود تر حالشان بهبود بیابد واقعا وقتی فهمیدم ایشان به کما رفته اند شدید ناراحت شدم