جزئیات افزایش حقوق فرهنگیان

۱۹ فوتی به دلیل آنفلوآنزا طی هفته گذشته، احتمال نبش قبر میترا استاد، جزئیات افزایش حقوق معلمان، غرق شدن کودک ۲ ساله در رودخانه زاینده‌رود، رهایی نوجوان ۱۵ ساله از چنگال آدم ربایان و سه کشته در انحراف به چپ مرگبار ۲۰۶ برخی عناوین بسته خبری اجتماعی نهم آذرماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان با اعلام تصادف مرگبار پژو ۲۰۶ با کامیون و مرگ در دم ۳ جوان در محور کویری دامغان جندق از کوتاهی دستگاه های مرتبط در تعریض این جاده به شدت انتقادکرد.

به گفته وی، برخورد شاخ به شاخ سواری پژو ۲۰۶ با یک دستگاه کامیون رنو، متاسفانه مرگ در دم سرنشینان ۲۰۶ که هر ۳، جوان و اهل دامغان بودند را رقم زد.

وی با بیان این که سرنشینان خودرو در راه بازگشت از مراسم عروسی بودند که دچار این سانحه مرگبار شدند از بی توجهی های دستگاه های مرتبط در تعریض جاده دو طرفه دامغان جندق به شدت انتقادکرد.

جزئیات افزایش حقوق معلمان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در رتبه‌بندی معلمان ۵ رتبه در نظر گرفته شده است، گفت: تمام آموزگاران، دبیران، مربیان تربیتی، دبیران ورزش، مشاوران واحدهای آموزشی، مدیر و معاون آموزشی مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند و کسانی که از گروه آموزشی به اداری رفتند می‌توانند به بخش آموزشی برگردند.

وی با بیان اینکه این طرح شامل افرادی می‌شود که حداقل ۲ سال سابقه معلمی داشته باشند، گفت: رتبه اول بعد از ۲ سال، رتبه دوم پس از ۶ سال و همین‌طور رتبه سوم بعد از ۱۲ سال، رتبه چهارم بعد از ۱۸ سال و رتبه پنجم پس از ۲۴ سال خدمت خواهد بود البته ارتقای رتبه به شرط کسب توانمندی است.

حاجی میرزایی درباره میزان افزایش حقوق معلمان افزود: فاصله‌های دریافتی معلمان با سایر کارمندان نیازمند ترمیم جدی است و باید با راهکار جدی‌تر  گام بلندتر مانند قانون مالی خاص برای معلمان برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره بودجه سال آینده آموزش و پرورش گفت: وضع بودجه آموزش و پرورش، خوب نیست البته در مقایسه با سایر دستگاه‌ها بیشتر است اما این بودجه توان حمایت از آموزش و پرورش را ندارد بنابراین نیازمند توجه عمیق‌تر هستیم و تلاشمان این است که افزایش یابد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما ۷۳ هزار میلیارد تومان است اما آنچه در بودجه در نظر گرفته شده ۵۴ هزار میلیارد تومان است. البته هنوز تصویب نشده است.

احتمال نبش قبر میترا استاد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، برای تعیین عمد یا شبه‌عمد بودن صبح دیروز برگزار شد. در این جلسه قاضی کشکولی از کارشناسان پزشکی قانونی پرسید «با توجه به صحبت‌های محمدعلی نجفی چرا استخوان جناق مقتول آسیبی ندیده است؟» که وی پاسخ داد: بنده از دکتر میرویسی (اولین کسی که جسد را معاینه کرد) دلیل این اتفاق را پرسیدم که او گفت احتمالاً به دلیل خون‌آلود بودن جسد دقت زیادی صورت نگرفته و ممکن است تَرَکی برداشته شده اما ثبت نشده باشد؛ لذا می‌توان با نبش قبر و بررسی جسد، آسیب جناق سینه را بررسی کرد.

غرق شدن کودک ۲ ساله در رودخانه زاینده‌رود

محسن ابراهیمی مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری از غرق‌شدن کودک ۲ ساله و پدر ۴۷ ساله در رودخانه زاینده‌رود خبر داد و گفت: متاسفانه جسد کودک پیدا نشده است.

وی افزود: توسط نیروهای مردمی پدر ۴۷ ساله نجات پیدا کرد و تحویل کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس شد که پس از انجام اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شد.

آمار بین المللی درباره کشته شدگان اعتراضات اشتباه است

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور درباره آمار سازمان‌های بین‌المللی درباره کشته شدگان حوادث گفت: این آمار معتبر نیست.

وی افزود: قرار است دادستانی براساس آماری که از پزشکی قانونی می گیرد، آمار را اعلام کند.

عرف درباره اعتبار آمار اعلام شده از سوی نهادهای بین المللی تصریح کرد: این آمار معتبر نیست و آنها تعداد کشته شدگان را بیشتر اعلام می کنند

وزارت بهداشت: ۱۹ فوتی به دلیل آنفلوآنزا طی هفته گذشته

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت بروز و درمان آنفلوانزا در کشور، گفت: طبق آخرین گزارشی که به دست ما رسیده، طی یک هفته از دوم تا هشتم آبان ماه، ۲۷۳ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شده اند. همچنین ۱۳۰۰ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی به مراکز بستری و سرپایی مراجعه کرده اند.

وی افزود: متاسفانه طی این یک هفته ۱۹ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا فوت شده‌اند که البته همه افراد فوتی یا بستری شده، مبتلا به بیماری زمینه‌ای اعم از بیماری های تنفسی، قلبی، سرطان و... بوده اند.

ادامه این موج آنفلوآنزا تا دو هفته آینده

ضمن اشاره به موارد بروز و همچنین فوتی‌ها ناشی از انفلوآنزا طی هفته گذشته و تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی، در عین حال گفت: این موج از بیماری، حدود دو هفته دیگر ادامه می‌یابد و ممکن است طی این مدت شدیدتر هم شود، اما بعد از دو هفته فروکش خواهد کرد.

بسته معیشتی آذر ماه واریز نمی شود

بسته معیشتی فردا شب (۱۰ آذر) مرحله دوم آن واریز نمی شود و پرداخت بعدی در دهم دی ماه انجام می گیرد زیرا پرداختی که در چند روز گذشته انجام شد همان پرداختی آذر ماه است.

به گفته نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است دهم هر ماه کمک معیشتی پرداخت شود و این اعلام در مواردی این انتظار را ایجاد کرده که برای آذرماه نیز پرداختی انجام شده و فرداشب (دهم آذرماه) حساب خانوارها شارژ شود.

این در حالی است که پرداختی دور اول که در چند روز گذشته انجام شد همان پرداختی آذر ماه به شمار می‌رود، چراکه باید بعد از یک دور یک ماهه و با کسب درآمد از محل افزایش قیمت بنزین اولیت پرداختی بعد از ۲۴ آذرماه انجام می‌شد ولی به دلایلی این پرداختی در ابتدای ماه و از محل تنخواه صورت گرفته است.

بر این اساس درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین در این فاصله باید جایگزین تنخواه دریافتی بابت پرداختی دور اول شده و در ادامه در دهم دی ماه دور دوم کمک‌های معیشتی واریز خواهد شد.

از این رو در ماه جاری، پرداختی بعدی نقد به یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی اختصاص دارد که بیستم آذر واریز می‌شود و پرداخت بعدی حقوق و دستمزد است که آخر ماه انجام خواهد شد.

نوجوان ۱۵ ساله از چنگال آدم ربایان رهایی یافت

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان از رهایی نوجوان ۱۵ ساله از چنگال آدم ربایان و دستگیری ۳ تن از عاملان گروگانگیری در شهرستان میناب خبر داد و گفت:

وی افزود : پس از انجام تحقیقات میدانی از شهود و کسبه محل مشخص شد پس از خرید از سوپر مارکت خارج و هیچ کس هم شاهد صحنه ای مبنی بر ربایش وی نشده است.

سردار جعفری اظهار داشت: با فاصله زمانی چند روزه از سوی افرادی ناشناس با خانواده فقدانی ارتباط برقرار شد و آنها ادعای طلب از پدر فرد ربوده شده کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: مأموران با اقدامات پلیسی و تلاش شبانه روزی مطلع شدند این نوجوان توسط ۲ نفر در نقطه نامعلومی از کوهستان های اطراف شهرستان میناب نگهداری می شود.

وی ادامه داد: پس از انجام تعقیب و مراقبت چند ساعته این دو متهم ، مشخص شد نامبردگان با یک دستگاه پراید در یک مسیر فرعی قصد دارند فرد ربوده شده را به میناب منتقل کنند که طی عملیاتی غافلگیرانه در محور "میناب - رودان" خودرو متوقف هر ۲ متهم دستگیر و گروگان آزاد شد.

یارانه افراد معلول در مراکز نگهداری سراسر کشور افزایش یافت

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز  نگهداری سراسر کشورمبلغ یارانه  در سال ۹۷، ۶۴۰ هزار تومان  در ماه  بود و در انتهای سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار تومان رسید و از آبان ماه امسال به ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در اجرای ماده های ۷ و ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت (مواد مربوط به پرداخت حق پرستاری و پرداخت کمک هزینه معیشت به میزان حداقل دستمزد سالانه)، اقدامات عملی صورت گرفت؛ طی هفته گذشته مبلغ حق پرستاری معلولان دارای ضایعه نخاعی دو و نیم برابر افزایش یافت.

قبادی دانا تصریح کرد: مبلغ حق پرستاری معلولان دارای ضایعه نخاعی ۲۰۰ هزار تومان بود که به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافت و روی کارت ۲۶ هزار نفر معلول دارای ضایعه نخاعی واریز شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، اقدامات عملی صورت گرفت؛ برای اجرای آن به هشت هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ داشتیم اما بودجه ای که به آن اختصاص یافت، ۲۹۱ میلیارد تومان بود..

۸۸ نفر در آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان شرکت کردند

اکبر پیرستانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون جامع دکتری در واحد اصفهان برگزار شد و ۸۸ نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: بیشترین شرکت‌کننده در حوزه امتحانی دانشکده علوم انسانی و کمترین میزان شرکت‌کننده مربوط به دانشکده معماری بوده است.

کد خبر 398847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.