اجرای بیش از ۱۰۰ هکتار درختکاری در ارتفاعات شیراز

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هکتار درختکاری در ارتفاعات اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهزاد رونق‌زاده اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار هکتار فضای سبز ارتفاعات شهر به شهرداری واگذار شده تا شهرداری نسبت به سبزکردن آن اقدام کند. در این راستا تاکنون دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ارتفاعات شهر توسط شهرداری سبز شده و درختکاری و آبیاری در آن انجام شده است و تا پایان سال نیز بیش از ۱۰۰ هکتار درختکاری در ارتفاعات اجرا می شود.

رونق‌زاده اضافه کرد: با اجرای این پروژه میزان ارتفاعاتی که توسط شهرداری سبز شده است به بیش از دو هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص فرارسیدن فصل سرما و اقدامات این حوزه در این ایام، گفت: یکی از اقدامات ما پیش از فرا رسیدن فصل سرما بحث هرس درختان است که در این ارتباط کار به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش نخست هرس درختان و فضای سبزی است که خشک شده و حذف آن‌ها است و بحث دوم حذف شاخه‌های زاید و تاج‌های درختانی است که احتمال تخریب آن‌ها وجود دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در خصوص مشکلاتی که برخی درختان و درگیری آن‌ها با تاسیسات بالادستی برق به وجود می‌آورند، تصریح کرد: در این رابطه با همکاری اداره برق تنها آن دسته از شاخه‌هایی که با کابل‌های برق درگیر هستند هرس می‌شود و تنها در آزادسازی خطوط برق اجازه هرس می‌دهیم.

رونق‌زاده اضافه کرد: یکی از اقداماتی که به صورت دائم در فضای سبز در حال انجام است طرح بهسازی فضای سبز است که در این ارتباط علاوه بر فضای سبز دائمی و استفاده از گونه های چهار فصل مانند انواع گل‌های رز، زرشک، رزماری و سایر انواع گونه‌هایی که ماندگاری دائمی دارد، در هر فصل نیز از گونه‌های گیاهی متناسب با آن فصل بهره می‌بریم.

وی گفت: علاوه بر ترمیم و کاشت گونه‌های مختلف گیاهی یکی دیگر از اقدامات ما که طی چند سال اخیر آغاز شده تعویض خاک فضای سبز بلوارها و خیابان‌های شهر است که تاثیر بسزایی در توسعه فضای سبز دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز ادامه داد: نهضت درخت‌کاری یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌رو سازمان است که طی این طرح شاهد کاشت چندین هزار اصله درخت جدید در شهر خواهیم بود که گام بزرگی در حوزه فضای سبز است.

رونق‌زاده اظهار کرد: این طرح در سه قسمت انجام می‌شود؛ کاشت درخت در حاشیه خیابان‌ها، حاشیه پارک‌ها و رفوژ وسط خیابان‌ها، حاشیه معابر، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها و بخش سوم کاشت درخت در آن دسته از زمین‌های رها شده سطح شهر است که در طرح تفصیلی کاربری آن‌ها فضای سبز است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات شهرداری در این حوزه بهینه‌سازی مصرف آب در فضای سبز بود که در این طرح علاوه بر استفاده از گونه‌های کم‌مصرف، استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین از جمله آبیاری قطره‌ای فضای سبز عمومی شهر در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در بخش اعظمی از شهر اجرا شده است.

کد خبر 398280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.