کافه کتاب باغ فرهنگ شیراز راه‌اندازی شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از راه‌اندازی کافه کتاب در باغ فرهنگ با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی خبر داد.

ابراهیم گشتاسبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وجود باغ‌های متعدد در تملک شهرداری، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پنج ساله شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی، ایجاد باغ‌های موضوعی از جمله باغ کودکان، باغ موزه موسیقی، باغ کتاب، باغ موزه تاریخ و ... است.

وی با اشاره به هدف از راه‌اندازی باغ کتاب در شهر، افزود: ضمن استفاده شهروندان از یک فضای زیبای شهری، از نظر فکری نیز می‌توانند گفت‌وگوهای چهره به چهره داشته باشند. به همین منظور بخشی در مرکز باغ فرهنگ که از نظر مکانی موقعیت بسیار خوبی در شهر دارد را با واگذاری به بخش خصوصی به کافه کتاب تبدیل کردیم چراکه بدون تعامل با بخش خصوصی، عملا هیچ کاری پایدار نخواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: کافه کتاب‌های متعددی در سطح شهر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که با استقبال خوب جوانان هم روبه‌رو بود، اما کافه کتاب باغ فرهنگ نخستین کافه کتابی است که در قالب باغ‌های موضوعی زیرنظر شهرداری، قرار است راه‌اندازی شود.

گشتاسبی‌راد اضافه کرد: برگزاری نشست‌های شعر و ادبیات، نقد شعر و همچنین دعوت از فروشندگان کتاب به مناسبت‌های مختلف برای عرضه کتاب‌های خود به شهروندان، از جمله برنامه‌هایی است که در کافه کتاب فرهنگ قرار است برگزار شود. همچنین این مکان، محل مناسبی برای تعامل و گفت‌وگوی جوانان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه روند راه‌اندازی باغ‌های موضوعی در شهر، باغ کودکان. باغ موزه تاریخ. باغ موزه موسیقی نیز به زودی با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود. همچنین برنامه‌هایی برای پاکبانان کتاب‌خوان. آتش‌نشانان کتاب‌خوان. تاکسیرانان کتاب‌خوان. سالمندان کتاب‌خوان. نابینایان کتاب‌خوان نیز با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهر اجرا خواهد شد.

کد خبر 398077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.