معلمان روستاها و مناطق عشایری سهمیه بنزین می گیرند

بسته خبری اجتماعی آخرین روز آبان 98 اختصاص دارد به پاسخ وزیر بهداشت به درخواست دانشجویی درباره اتصال اینترنت، کشف محموله میلیاردی لاستیک خودرو در اصفهان، تصادف مرگبار اتوبوس و پراید در محوراصفهان-شهرکرد، برگزاری هفتمین آزمون استخدامی دولت و وعده سهمیه بنزین معلمان در روستاها که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین به معلمانی که محل خدمت آنها در روستاها یا مناطق عشایری است، اظهار کرد: به وزیر آموزش‌وپرورش مأموریت داده‌ایم تا در هر موردی که آموزش‌وپرورش نیاز به اختصاص سهمیه بنزین دارد، درخواست را اعلام کنند.

وی افزود: پس از اعلام درخواست از سوی آموزش‌وپرورش و ارزیابی آن می‌توانیم برای تأمین سهمیه بنزین اقدام کنیم.

پاسخ وزیر بهداشت به درخواست دانشجویی درباره اتصال اینترنت

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر رساندن‌ درخواست آنها به دولت در زمینه اتصال اینترنت، گفت: اینترنت حتما مجددا وصل می‌شود.

گفتنی است، پیش از این محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی، درباره قطعی اینترنت بین‌الملل در کشور تصریح کرد: به خاطر سوءاستفاده‌هایی که رخ داد، شورای امنیت کشور تشخیص داد محدودیت‌هایی در اینترنت بین‌الملل اعمال شود که به اپراتورها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: من درباره وصل‌شدن دوباره اینترنت برآورد زمانی ندارم اما این امیدواری وجود دارد که هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود و به نظر من صد در صد اینترنت به‌زودی وصل خواهد شد.

۲ کشته در برخورد قطار با پراید

در این حادثه که صبح امروز روی داد، قطار مسافربری تهران- رشت در تقاطع ریل راه آهن با جاده روستای زرگر از توابع شهرستان آبیک با خودروی پراید برخورد کرد.

در این حادثه ۲ سرنشین خودروی پراید جان خود را از دست دادند.

زنان۸۶ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیشترین سوال مطرح شده در تماس با خط ملی اعتیاد تا پایان مهر ماه امسال در خصوص «مخدر گل» بوده است، گفت: زنان حدود ۸۶ درصد از تماس گیرندگان با این خط بوده‌اند.

وی با بیان اینکه زنان تماس گیرنده عمدتا نگرانی‌های خود را در حوزه اعتیاد پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: عمده‌ترین سوال مطرح شده از سوی زنان دریافت اطلاعات برای مراقبت از فرزندان و اعضای خانواده است. برای مثال درباره شکل ظاهری مواد مخدر، مراقبت از فرزندان در صورت معتاد بودن همسرشان و ... سوالاتی را مطرح می‌کنند. به این ترتیب همسران و مادران بیشترین تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه میانگین سنی تماس گیرندگان ۲۸ تا حدود ۳۲ سال است، گفت: میانگین تحصیلات تماس گیرندگان نیز دیپلم به بالاست.

قاتل خاموش در " شبستر " قربانی گرفت

سرهنگ سیاوش علیفام فرمانده انتظامی شهرستان شبستر گفت: زن و شوهر 66 و 73  ساله بر اثر نشت گاز مونو اکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده است.

کشف محموله لاستیک خودرو در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح بازرسی از انبارهای تخلیه بار را اجرایی کردند.

وی از کشف محموله لاستیک خارجی خودرو به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار تخلیه بار خبر داد و افزود: در بازرسی 38 حلقه لاستیک خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی و قانونی را ارائه نداد.

۱۸ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۸ هزار و ۳۹ نفر را از طریق آزمون استخدامی جذب خواهیم کرد.

وی افزود: پس از اعلام نتایج، پذیرفته شدگان فرآیندهای مصاحبه و گزینش را در آموزش و پرورش طی می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۰۰ سهمیه خاص استان سیستان و بلوچستان هستند گفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی و ارتقای وضعیت نیروی انسانی این سهمیه به این استان تخصیص یافته است.

الهیار با بیان اینکه قطعا این افراد مهر ۹۹ باید وارد مدارس شوند گفت: اگر تا بهمن امسال تکلیف پذیرفته شدگان مشخص شود و بتوانیم کارهای آموزش اولیه و دوره توجیهی بدو خدمت را سریعتر شروع کنیم معلمان جدید را مهر ۹۹ به مدارس اعزام خواهیم کرد.

ارائه خدمات به متقاضیان دریافت کارت سوخت در روز تعطیل

مهدی سید هاشمی مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون ناجا از فعال بودن 1072 دفتر خدمات الکترونیک پلیس +10 در روز جمعه (یکم آذر ماه ) برای ارائه خدمات به متقاضیان دریافت کارت سوخت( المثنی) خبر داد و گفت:  با توجه به افزایش آمار مراجعه شهروندان به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10جهت اعلام درخواست صدور و دریافت کارت سوخت (المثنی)، مقرر شد فردا ( جمعه یکم آذر ماه 98) همه این دفاتر در سراسر کشور  "فعال" و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه کنند.

 وی افزود: مطابق هماهنگی های صورت گرفته، کارکنان این دفاتر، با وجود تعطیلی  فردا، طبق روال ساعت کاری روزهای گذشته یعنی از ساعت 8 صبح تا 16 پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند.

تحویل کارت ملی بیش از ۸۰ درصد ثبت نام کنندگان

حسین نعمتی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به توزیع مناسب کارت ملی توسط باجه‌های پستی گفت: بخش عمده ای از مردم ثبت نام برای تعویض کارت ملی را انجام دادند و از این مقدار تعداد زیادی هم توانستند کارت‌های خود را تحویل بگیرند.

وی افزود: به نظر می‌رسد بالای ۸۰ درصد از شهروندانی که برای کارت ملی اقدام کردند توانستند کارت ملی خود را تحویل بگیرند.

تصادف مرگبار اتوبوس و پراید در محوراصفهان-شهرکرد

محمد حیدری سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از تصادف یک‌دستگاه پراید و اتوبوس در تونل رخ خبر داد و گفت: این حادثه یک کشته و 4 مصدوم برجای گذاشت.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این حادثه یک فوتی و 4 مصدوم برجای گذاشت.

هفتمین آزمون استخدامی دولت در امنیت کامل برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که مشکلی در توزیع کارت آزمون استخدامی سال ۹۸ نداشتیم و بیش از ۹۰ درصد داوطلبان این آزمون کارت خود را دریافت کردند، گفت: هفتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور از صبح امروز با امنیت کامل در تمامی حوزه‌های امتحانی در حال برگزاری است و قطعی اینترنت روزهای اخیر اختلالی در برگزاری آزمون ایجاد نکرده است.

ابراهیم خدایی گفت: از حدود ۵۲۳ هزار داوطلب متقاضی و ثبت نام کننده در هفتمین آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور تا شب گذشته حدود ۴۹۶هزار داوطلب موفق به دریافت کارت ورود به جلسه شدند اما به طور معمول در آزمون‌های ما حدود ۱۰ درصد داوطلب غایب وجود دارد که البته این میزان غایبان در آزمون استخدامی بسیار کمتر بود. بنابراین ما هیچ مشکلی چه در توزیع کارت چه در برگزاری آزمون استخدامی نداریم.

کد خبر 397638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.