این دارو جایگزین عمل وازکتومی مردان می‌شود

دانشمندان هندی اعلام کرده‌اند نخستین داروی پیشگیری از باروری مردان در صورت تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده تا ۶ ماه دیگر در دسترس خواهد بود.

به گزارش ایمنا، پژوهشگران "شورای تحقیقات پزشکی هند"(Indian Council of Medical Research) پس از اتمام سومین دور آزمایشات بالینی قرص پیشگیری از باروری مردان، اکنون اعلام کرده‌اند  در صورت تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده این دارو تا ۶ ماه دیگر در دسترس خواهد بود.

دانشمندان هندی پس از مدت‌ها تلاش اعلام کرده‌اند دور سوم آزمایشات بالینی این دارو نیز با موفقیت اتمام یافته است؛ طی این آزمایشات بالینی، پژوهشگران دارو را در کشاله ران مردان تزریق کردند. آن‌ها اکنون پژوهشگران آزمایشات خود را به پایان رسانده‌ و منتظر گرفتن تاییدیه از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هستند.

این دارو در زمان بی‌هوشی به مردان تزریق می‌شود. دانشمندان داروی جدید را تاکنون روی بیش از ۳۰۰ بیمار آزمایش کرده و تاکنون هیچ عوارض جانبی را مشاهده نکرده‌اند. اگر این دارو در آخرین آزمایشات موفقیت‌آمیز باشد، نخستین داروی مورد تأیید پیشگیری از باروری مردان در جهان خواهد بود و سرانجام جایگزین عمل جراحی وازکتومی برای آن‌ها خواهد شد.

وازکتومی(vasectomy) نوعی عمل جراحی در مردان برای پیشگیری از باروری است. در این روش فرد امکان فرزنددار شدن را برای همیشه از خود سلب می‌کند. پژوهشگران آمریکایی تاکنون چند بار آزمایش‌های بالینی داروهایی برای پیگیری از باروری مردان را انجام داده‌اند اما این آزمایش‌ها موفقیت آمیز نبوده و دارای عوارض جانبی بسیار بوده است. طبق گفته هندوستان تایمز، درصد تاثیر این داروی تزریقی ۹۷.۳ درصد است و تاکنون هیچ عارضه جانبی پس از تزریق آن گزارش نشده است.

در صورت تأیید نهایی دارو، مردان برای تزریق، تحت بیهوشی قرار می‌گیرند. این داروی پلیمری که به عنوان مهارکننده برگشت پذیر اسپرم تحت هدایت(RISUG) شناخته می‌شود به داخل "رگ وابران" تزریق می‌شود؛ رگ وابران(Vas deferens) بخشی از آناتومی مرد و بسیاری از مهره داران نر است. این مجرا اسپرم را از اپیدیدیم به مجرای انزال منتقل می‌کند.

کد خبر 397495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.