استفاده رایگان از مترو و اتوبوس برای سربازان

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کارت بلیت اتوبوس و مترو به‌طور رایگان در اختیار سربازانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده می‌کنند،‌ قرار می‌گیرد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری از ارائه کارت بلیت رایگان اتوبوس و مترو در تهران به سربازان خبر داد و اظهار کرد: براساس ماده ۸۰ قانون خدمت وظیفه عمومی،  شهرداری‌ها موظفند تا با همکاری برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، تسهیلاتی را برای استفاده رایگان سربازان از قطار، اتوبوس، ورزشگاه‌ها، گردشگاه‌ها، موزه‌ها، سینماها و ... پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه چندماه پیش طی تذکری که در صحن شورای شهر تهران داشتم پیشنهاد کردم تا به این ماده قانونی خدمت وظیفه عمومی توجه شود، افزود: از همکارانم در شورای شهر تهران خواستم که به این موضوع در بودجه سال آینده شهرداری تهران توجه داشته باشند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:‌ در همین راستا نیز جلساتی با حضور رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا و برخی مسئولان شهری برگزار و در نهایت مقرر شد تا در فاز نخست تعداد دو هزار کارت بلیت مترو به سربازانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده می‌کنند،‌ ارائه شود. 

وی اضافه کرد: این کارت‌ها ۳۰۰ هزار تومان اعتبار داشته و ۸۰ درصد مبلغ آن از سوی مدیریت شهری تامین خواهد شد و مابقی آن را نیز نیروهای مسلح پرداخت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: با تصویب نهایی این طرح توسط شورا به زودی اعطای کارت بلیت رایگان به سربازان آغاز خواهد شد.

کد خبر 397458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.