دولت برای اسکان زلزله‌زدگان برنامه‌ریزی دقیقی دارد

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت برای اسکان مردم زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی برنامه‌ریزی‌های دقیقی دارد، گفت: یکی از راهکارها این است که مردم می‌توانند در نزدیک‌ترین منطقه مسکونی خود با هزینه دولت، واحدی را برای اسکان کوتاه مدت اجاره کنند و دولت مسئولیت هزینه و اعتبارات آن را پذیرفته است.

به گزارش ایمنا، اسحاق جهانگیری روز چهارشبنه در بازدید از روستاهای زلزله زده میانه در جمع مردم افزود: توان اجرایی کشور نشان می‌دهد که دولت قادر است در برابر حوادث بزرگ به موقع تصمیم گیری کند و پیش بینی‌های لازم را برای کمک به مصدومان و آسیب دیدگان انجام دهد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که همه نهادها و دستگاه‌های کشور نیز همدل و هماهنگ پای حوادثی که برای ملت ایجاد می‌شود ایستاده اند، تصریح کرد: نیروهای مسلح،‌ ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، ستاد بحران، مدیران استانی و نمایندگان مردم همه و همه در صحنه حضور داشتند و اگر هم اختلاف نظری وجود داشته باشد، در زمان حوادث همه به صورت یک دل و هماهنگ به دنبال کمک به مردم و کاهش آلام آسیب دیدگان هستند.

وی با اشاره به این که آذربایجان شرقی استانی سردسیر، است، خطاب به زلزله زدگان گفت: اطمینان داشته باشید که دولت راهکارها و روش‌هایی را به کار خواهد گرفت تا هیچ دغدغه ای برای آغاز فصل سرما وجود نداشته باشد.

جهانگیری  ادامه داد: اگر هم افرادی بخواهند در منطقه مسکونی خود حضور داشته باشند، بنیاد مسکن واحدهایی را به صورت ضربتی ظرف دو سه روز مستقر خواهد کرد تا این افراد بتوانند در این واحدها اسکان پیدا کنند.

وی از اعطای وام معیشتی و تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۳- ۴ درصد به آسیب دیدگان زلزله خبر داد و گفت: برای دوره ساخت و ساز و بازسازی نیز دولت رقمی را به عنوان بلاعوض و رقمی را نیز به عنوان تسهیلات به مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده پرداخت می کند و هر یک از نهادها نیز آمادگی خود را برای کمک اعلام کرده اند که به عنوان نمونه بنیاد مسکن متعهد شده که سیمان مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار قرار دهد.

معاون اول رییس جمهوری با تسلیت به کسانی که عزیزان خود را در حادثه زلزله آذربایجان شرقی از دست داده اند، از نزدیک در جریان میزان خسارات و روند رسیدگی و کمک رسانی به مردم زلزله زده قرار گرفت.

زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری بامداد جمعه ۱۷ آبان در شهر «ترک» میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند.

این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب خسارت وارد کرد.

معاون اول رییس جمهوری بعد از ظهر امروز چهارشنبه سفری چندساعته به آذربایجان شرقی برای بازدید از مناطق زلزله زده استان داشت؛ وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس جمعیت هلال احمر در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور بودند.

جهانگیری بعد از بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، تبریز را به مقصد ارومیه ترک کرد.

کد خبر 396730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.