اطرح اصلاح هندسی معابر و آموزش ترافیکی در مدارس شیراز

شهردار منطقه پنج شیراز گفت: به منظور کاهش حوادث ترافیکی طرح همزمان اصلاح هندسی معابر و آموزش ترافیکی در مدارس محدوده شهرداری منطقه پنج به صورت همزمان در حال اجراست.

به گزارش ایمنا، فرود بذرافشان با اشاره به اصل ۳E (آموزش و فرهنگ‌سازی، مهندسی و اعمال قانون) اظهار کرد: همزمان با آموزش ترافیکی در مدارس سطح منطقه، اجرای اصلاح هندسی معابر و تقاطع‌ها به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز و ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین کودکان و نوجوانان در دستور کار واحد ترافیک منطقه قرار گرفته است.

بذرافشان با تاکید بر اجرای مصوبات کمیسیون طرح‌های هندسی شورای ترافیک و آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس سطح منطقه، افزود: افزایش ایمنی تردد شهروندان و کاهش خسارت ناشی از تصادفات با آموزش و فرهنگ‌سازی در مدارس و اجرای طرح های هندسی ترافیکی در معابر امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به پایان اجرای عملیات هندسی ترافیکی در تقاطع خیابان‌های توحید شیرازی و دولت شرقی خاطرنشان کرد: این عملیات به منظور جلوگیری از حرکت خلاف جهت و هدایت ایمن حرکت خودروها صورت گرفته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری شیراز از ادامه طرح اصلاح هندسی نقاط‌ حادثه‌خیز در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای عملیات تثبیت نیوجرسی‌ها در تقاطع رضوان، سطح درگیری در زیر تقاطع غیرهمسطح  رضوان کاهش و حرکت‌های چپ‌گرد بلوار نواب صفوی به بلوار رحمت و مسیر مستقیم کندرو از سمت شرق به غرب به دورگرد انتهایی بلوار رضوان قبل از میدان فروردین انتقال می‌یابد.

بذرافشان اضافه کرد: همچنین افزایش ارتفاع حاشیه رفوژ وسط بلوار رحمت جهت جلوگیری از واژگونی خودروها و نیز اجرای اصلاح هندسی در تقاطع سلطان‌آباد و محراب به منظور جلوگیری از برخورد با بدنه جان‌پناه روی پل و موارد دیگر در دستور کار واحد ترافیک منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگ ترافیک در مدارس که درجهت افزایش اطلاعات و مهارت‌های ترافیکی بین کودکان و نوجوانان در مدارس در حال اجرا است، گفت: در این دوره از کلاس‌های  آموزش فرهنگ ترافیک، نحوه صحیح رفت و آمد در معابر، چگونگی عبور از خط‌کشی عابر پیاده، توجه به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن از تلفن همراه و صرف غذا در حین رانندگی، رانندگی نکردن به هنگام خستگی، سبقت غیرمجاز، نحوه صحیح دوچرخه‌سواری و همچنین رعایت قوانین به هنگام سوار شدن در سرویس مدارس به دانش‌آموزان مدارس ارائه می‌شود تا کودکان و نوجوانان اطلاعات جامع و کافی و مهارت‌های لازم ترافیکی را در زمان مواجهه با حوادث رانندگی فراگرفته و بتوانند در زمان خطر از خود محافظت کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری شیراز  خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با آموزش نکات ترافیکی به زبان ساده و تخصصی به دانش‌آموزان در سنین پایین ضمن نهادینه کردن نظم و انضباط اجتماعی، ارتقاء توانایی آنان را در جهت کاهش آمار تصادفات و رفتارهای پرخطر در کشور شاهد باشیم.

براساس این گزارش، درهفته گذشته آموزش فرهنگ ترافیک درمدرسه شهید جمشید غنی با ۴۲۰ دانش آموز انجام و این آموزش ها هفته آینده در مدارس الکوت و شهید بهاری اجرا می شود.

کد خبر 396154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.