آخرین جزئیات زلزله میانه از زبان سخنگوی آتش‌نشانی تبریز

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: در حال حاضر وضعیت به حالت عادی برگشته و تعداد پس‌لرزه‌ها کاهش یافته است.

اکبر دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با آخرین جزئیات وقوع زلزله در شهرستان میانه، اظهار کرد: بالافاصله پس از وقوع این حادثه، با دستور شهین‌باهر، شهردار تبریز و قلیزاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر تبریز وآتش‌نشانان در حالت آماده‌باش بودند تا در صورت نیاز به اعزام نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه، این کار انجام شود و امدادرسانی‌های لازمه انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز نیروهای آتش‌نشانی سازمان در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در موقع نیاز از نیروها، در اسرع وقت به محل اعزام و عملیات امدادرسانی را انجام دهند.

دشتی با بیان اینکه اکنون وضعیت به شرایط عادی برگشته است، تصریح کرد: البته نیروهای امدادی همچنان در محل حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه زلزله قابل پیش‌بینی نیست که به طور قطعی بگوییم وضعیت عادی است، افزود: پس‌لرزه‌ها کاهش پیدا کرده است و خسارت چندانی همشهریان را تهدید نمی‌کند.

وی در رابطه با آخرین آمار کشته‌شدگان و مصدومان این حادثه، خاطرنشان کرد: با توجه به اخبار منتشر شده تا الان تعداد آمار کشته‌شدگان این حادثه هفت نفر است که پنج نفر از روستای ترک و دو نفر از دیگر شهرستان‌ هستند. همچنین بیش از ۳۰۰ نفر هم در این حادثه مصدوم شدند که اکثر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

دشتی گفت: در شهر تبریز مشکل چندانی وجود ندارد و تاکنون خسارتی از این حادثه در شهر نداشته‌ایم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: اطلاعات دقیق‌تر در خصوص پس‌لرزه‌ها آمار مصدومان وکشته‌شدگان در این حادثه را باید از ستاد بحران استانداری آذربایجان شرقی پیگیری کنید.

کد خبر 396002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.