۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
همه چیز درباره تی‌وی‌روم‌ها

همواره در خانه های ایرانی، عاملی وجود داشته تا اعضا خانواده را دور هم جمع کند. در گذشته پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها بودند که با قصه‌گویی، خانواده را دور کرسی جمع می کردند. با گذشت زمان و شروع زندگی ماشینی آن‌ها کمرنگ شد و جای خود را به جعبه جادویی داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهمیت تلویزیون در منازل و میان اعضای خانواده، به مرور زمان باعث به وجود آمدن فضایی مختص آن یا همان تی وی روم ها شد. اما تی وی روم چیست و در طراحی آن باید به چه نکاتی توجه نمود؟                                          

تی وی روم چیست؟

به فضاهای کوچکی از اتاق نشیمن که به کارهایی همچون تماشای تلویزیون، استراحت، مطالعه و حتی خوابیدن اختصاص داده می‌شود، تی وی روم می گویند. مشخص است طراحی اتاقی که این همه کار در آن صورت می پذیرد، نیازمند یک نقشه بسیار دقیق و پرجزییات است.

در سال های اخیر، تی وی روم ها دچار تغییرات فراوانی شده و از طرح های رسمی و سنگین مخصوص مهمانان، تبدیل به مکانی صمیمی و گرم برای خوشگذرانی در جمع های خانوادگی و آشنایان و صحبت در مورد مسائل روز هنگام تماشای تلویزیون شده است.

بهترین ارتفاع برای قرار دادن تلویزیون در تی وی روم 

تلویزیون هسته اصلی و مرکزی تی وی روم است، پس محل قرار گرفتن آن به ویژه ارتفاع قرارگیریش از زمین از اهمیت خاصی برخوردار است. عواملی که باید در نظر گرفت،  اول ارتفاع متوسط بیننده و دوم اندازه تلویزیون است. به طور متوسط، ارتفاع قرار گیری یک نفر که بر روی کاناپه نشسته باشد، ۱۰۵ سانتیتر از سطح زمین است.

قانون دیگری نیز وجود دارد که می گوید، فاصله مطلوب بیننده از صفحه تلویزیون، دو و نیم برابر طول تلویزیون است. اما یک قانون همیشگی این است که در هر حالتی، خط مرکزی صفحه تلویزیون باید منطبق با خط دید بیننده باشد.

چیدمان در تی وی روم ها

اگر یک سالن کوچک در اختیار دارید، نمی توانید فضای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان را خیلی خصوصی طراحی نمایید و باید به آن جنبه رسمی بدهید. اما اگر اتاق پذیرایی شما از تی وی روم جداست، می توانید فضایی صمیمی و خصوصی را برای خود ایجاد نمایید. برای مثال می توانید از عکس های خانوادگی خود برای تزیین تی وی روم استفاده کنید. اما اگر تی وی روم شما در فضای نشیمن و مهمانخانه قرار دارد، باید از تابلو و قاب های رسمی تر استفاده کنید. سفید، کرم، خاکستری، قهوه ای و بژ، مناسب ترین رنگ ها برای تی وی روم هستند، زیرا به خوبی می توانند با تمامی فضاها هماهنگ شوند.

دسترسی آشپزخانه و تی وی روم باید راحت باشد تا پذیرایی به آسانی صورت بگیرد. مبلمان تی وی روم نباید در مسیر رفت و آمد، جلویی درب اتاق ها یا درب ورودی قرار گیرد. 

پس زمینه تلویزیون در تی وی روم ها می تواند از متریال های مختلفی مثل سنگ، چوب، سرامیک و ام دی اف باشد. گاهی نیز می توانید یک دیوار تی وی روم را با چند کاربری میز تلویزیون، کتابخانه شلف و کمد داشته باشید. 

می توانید از درب کشویی برای محل تلویزیون های ال دی ای که داخل دیوار قرار می گیرند استفاده کنید. به منظور جذاب تر شدن و کمک به ایجاد فضایی گرم و صمیمی، می توان شومینه و تلویزیون را در یک ارتفاع قرار داد.

کد خبر 395898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.