بهشت‌های پاییزی در اصفهان

در فصل پاییز تلفیق بی‌نقص پرتو زرد کم رمق خورشید و نارنجی درختان بهشت‌هایی دلفریب خلق می‌کند. رنگ‌های پاییز شادی‌آور است هرچند برای برخی دلگیری خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پاییز فصل تابش آفتاب کم‌ و کوتاهی روز است، فصلی شاعرانه که نه تنها از فراغ و غم  بیان دل نویسنده را می سازد، بلکه با زرد و نارنجی روزگار برگی جدید را در سفرنامه به وجود می آورد. پاییز گاهی سرد و گاهی گرم است، پس لباس‌های متناسب مهیا کنید تا در سفری به بهشت هایی که فصل طلایی خدا خلق می‌کند، سری بزنیم.

"هر فصل زیبایی خاص خود را دارد" جمله‌ای که ورای کلیشه‌ها در بهشت‌های پاییزی معنا پیدا می‌کند. این جمله هر چند سطحی به نظر برسد، باز هم پرتوی از حقیقت در آغوش دارد که در مقاصد پاییزی زرد رنگ، جلوه واقعی به خود می‌گیرد و جلوی چشمانمان نقش می‌بندد:

نطنز

اولین زیبایی پاییز قطعا رنگارنگ شدن روح زندگی یعنی درختان است. درختان عامل مهمی در بقای حیات بشرند و این کهنسالان پربرکت نیاز به توجه و استراحت دارند. آن‌ها در پاییز اوج شکوه خود را نه‌ با رنگ سبز زندگی، بلکه با رنگ زرد و نارنجی و سرخ که خزان است و یادآور مرگ است نشان می‌دهند.

نطنز، شهری در شمال اصفهان که با کوچه باغ‌های با صفایش شناخته می‌شود، قطعا بهترین مقصد برای قدم زدن و تماشای جلوه با شکوه خزان درختان است. کوچه باغ‌هایی که از برگ‌های خشک‌ زرد پر می‌شود و لذت خش خش‌های پاییز را به رهگذران هدیه می‌دهد. نطنز در منطقه‌ای تقریبا پر آب قرار داد و تنوع درختان آن باعث می‌شود تا در پاییز برگ‌ها را با رنگ‌های مختلف از سبز تا سرخ در این شهر ببینیم.

نطنز، شهری که بین اصفهان و کاشان قرار دارد با دارا بودن جاذبه‌های دیگری مانند مسجد جامع و آتشکده و سایت گردشگری متین آباد، جاذبه‌ای‌ مطلوب در شمال استان اصفهان است که سرمای کوه‌های کرکس نیز مانع بازدید از آن در پاییز نمی‌شود.

ابیانه

این روستای خانه‌های سرخ در استان اصفهان و در نزدیکی نطنز یک جاذبه بی‌نظیر در ایام سال است. هوای پاییزی گویی با معماران خانه‌های این روستا همگام شده و بر درختان نیز رنگ سرخ می‌زند و جذابیت گردشگری آن در این فصل چند برابر می‌شود. طبیعت زیبا، معماری اعجاب‌آور، مردمانی خوش لباس و خنکای سرما که در کوچه‌های ابیانه‌ آن را لمس و تجربه خواهید کرد، سفری خاطره انگیز را رقم خواهد زد.

باغ بهادران

بسیاری از مقاصد سفرهای آخر هفته‌ شهروندان اصفهانی، معمولا در فصل سرما محبوبیت خود را از دست می‌دهد، اما باغ‌بهادران از این قاعده مستثنی است و آن‌ها در این موقع سال رنگ‌آمیزی طبیعت را و رنگینی پاییز را در کنار زاینده رود جاری به تماشا می‌نشینند. اینجا شکوه نارنجی طبیعت در میان انبوه درختانی که زنده رود را بدرقه می‌کند، خودنمایی می‌کند.

در این زمان سال ممکن است سردی هوا در منطقه باغ بهادران برای برخی آزار دهنده باشد، اما لذت شب‌نشینی دور آتش آن را جبران می‌کند. فراموش نکنید در سفر به حاشیه زاینده‌رود در غرب اصفهان هیزم مورد نیاز را همراه داشته باشید.

کویر

بهشت واقعی در پاییز و بهترین مقصد سفرهای فصل زرد، کویر است. نوازش پرتو آفتاب روی صورت شن در میان نسیم خنک، همه‌ و همه بهترین فضا را برای بهترین تجربه رقم می‌زند. کویرهای اصفهان از ورزنه و خارا تا مرنجاب و مصر بهترین کویرهای ایران برای گذران اوقات پاییزی در میانه‌های روز و یا شب‌مانی هستند. شن‌های که با دستان نرم خود پذیرای ماجراجویانی هستند که بهشت را نه در کوه‌ها و جنگل‌ها، بلکه در آرامش سکوت آسمان پر ستاره جستجو می‌کنند.

شن‌های آرامش بخش ورزنه، تیغه‌های خارا، عظمت مرنجاب و ستارگان بیکران مصر آغوش امن خود را روی مهمانان بازکرده‌اند. پاییز فصل کویر است و کویر بهشت پاییز، بهشتی که زیبایی بی اندازه‌اش غصه‌های روزگار را پنهان کرده و آرامشی عمیق دارد.

این فصل از کویر نه تنها برای پیاده روی و کویرگردی و شب‌مانی بسیار مناسب است، بلکه به دلیل اقلیم منحصر به فرد بهترین زمان برای تجربه سافاری نیز می‌باشد. پس اگر خودرو دو دیفرانسیل و مهارت رانندگی دارید، کویر شما را فرا می‌خواند. 

کد خبر 395892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.