۱۵۸ مدرسه عشایری در اصفهان دایر است

معاون آموزش ابتدایی آداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۱۵۸ مدرسه عشایری در استان اصفهان وجود دارد که شهرستان سمیرم با ۹۴ آموزشگاه عشایری بیشترین تعداد مدرسه را در بین مناطق به خود اختصاص داده است.

شهین جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مدارس عشایری استان اصفهان، اظهار کرد: اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان در سال ۹۳ با هدف ایجاد هرچه بهتر عدالت آموزشی و استفاده از فرصت های برابر آموزشی در زمره استان‌های دارای دانش آموز عشایر قرار گرفت و کارشناسی آموزش وپرورش عشایر زیر مجموعه معاونت ابتدایی فعال شد.

وی با بیان اینکه این کارشناسی در ابتدا با شناسایی شش منطقه عشایرنشین و با  اخذ سه مجوز آموزشگاه کار خود را آغاز کرد، افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۶۶۷ نفر نیروی شاغل در مجموع ۱۵۸ مدرسه عشایری مشغول به فعالیت بودند.

معاون آموزش ابتدایی آداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص آمار دانش‌آموزان عشایری استان، تصریح کرد: شش هزار و ۷۵۱ دانش‌آموز عشایری در استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۴ دانش‌آموز پسر و سه هزار و ۴۰۷ دانش‌آموز دختر در حال تحصیل در مدارس عشایری استان اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای شش منطقه عشایری است، اظهار کرد: این مناطق شامل جرقویه سفلی، چادگان، دهاقان، سمیرم، شهرضا و فریدونشهر است که شهرستان سمیرم با ۹۴ آموزشگاه عشایری بیشترین تعداد مدرسه را در بین مناطق به خود اختصاص داده است.

جوانی با اشاره به اینکه به موضوع توسعه عدالت آموزشی تا حد امکان مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزشی این مناطق ۵۵ نفر راهبرآموزشی، تربیتی وظیفه نظارت بالینی و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش را در مدارس روستایی و عشایری برعهده دارند.

امسال ۱۱ مدرسه عشایری بهره برداری شد

وی در خصوص مدارس در حال تکمیل در مناطق عشایری استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و با کمک خیرین در سال تحصیلی جاری در منطقه سمیرم ۱۱ مدرسه عشایری به بهره‌برداری رسیده و یا در حال تکمیل است همچنین یک باب مدرسه در منطقه جرقویه سفلی تا دو ماه آینده آماده بهره‌مندی دانش‌آموزان عشایری می‌شود و می‌توانیم بگوییم هیچ مدرسه‌ای فاقد سرویس بهداشتی در مدارس عشایری استان وجود ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص امور مورد توجه در این مدارس، تصریح کرد: اجرای برنامه ساماندهی و استاندارد سازی بهداشت در ۱۵۰  آموزشگاه، توسعه فعالیت‌های فوق برنامه آموزشی برای تعداد ۳۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری، توسعه آموزش کاردانش و رشته مهارت آموزی با جذب بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز، تقویت فرهنگ خوانش و نگارش در بیش از ۶۰ درصد مدارس عشایری و شرکت فعال دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی، هنری و المپیادها در این مدارس همواره مورد توجه بوده است.

وی  دانش‌آموزان عشایری را در کسب عناوین مسابقات پیشتاز خواند و گفت: کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات بومی محلی در بین ۲۳ استان و کسب رتبه‌های برتر کشوری در رشته قالی‌بافی و میناکاری توسط دانش‌آموزان دختر و کسب مقام دوم در مسابقات دوی صحرانوردی و کسب رتبه برتر در جشنواره جابربن حیان از سوی دانش‌آموزان دختر ابتدایی و اجرای جشنواره بازی‌های بومی محلی در ۱۴۸ آموزشگاه، حضور ۴۸ نفر از معلمان در جشنواره الگوی برتر تدریس و اجرای برنامه حاملان قرآنی تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های آنهاست.

جوانی با اشاره به برگزاری اردوی سراسری عشایر کل کشور در سال ۹۷ در اصفهان، اظهار کرد: این اردو با حضور ۲۳ استان کشور برای اولین بار در استان اصفهان برگزار شد که رضایتمندی ۹۸ درصدی در کل کشور داشت.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در مدارس عشایری استان اصفهان، تصریح کرد: بررسی فضاهای غیراستاندارد، نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس عشایری استان، اجرای جشنواره مهر و مهربانی با حضور معلمین و اولیای دانش‌آموزان در منطقه جرقویه، برگزاری آزمون تیمز، پیگیری حضور معلم همراه دانش‌آموزان در حین کوچ، تهیه بسته‌های فرهنگی و سنجش سلامت رایگان و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از جمله فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش اصفهان در حوزه عشایر است.

کد خبر 395529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.