بازار هدف بعدی صادرات فاوای ایران، عراق است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: صادرات خدمات فاوا به کشور افغانستان آغاز شده و هم اکنون قرارداد های مناسبی در این حوزه به انعقاد رسیده است؛ کشور عراق بازار هدف بعدی صادرات حوزه فاوا ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اطرج، بعد از ظهر امروز جمعه _۱۰ مردادماه_ در نشست پیشران های فناوری و فرصت های پیش روی کسب و کار ها در محل سالن فرصت های بیست و پنجمین دوره نمایشگاه اتوکام، اظهار کرد: یکی از محوری ترین و اساسی ترین حوزه های کسب و کار در آینده اقتصادی اصفهان، شهر هوشمند است و برخی از ظرفیت های این حوزه در اشکال مختلف فعال شده و در حال خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: شرکت های فناوری اطلاعات با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه شده اند و از این رو شرکت های آموزشی این حوزه می توانند ظرفیت مورد نیاز نیروی انسانی را فراهم کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان با اشاره به مبانی اصلی طرح بیستون، تصریح کرد: در این طرح سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ملزم به افزایش دو برابری گردش مالی دستگاه های اقتصادی بازار دیجیتال تا سال ۱۴۰۱ است و به همین دلیل استارتاپ ها جدید باید بر اساس نیاز های جامعه شکل بگیرد.

اطرج اضافه کرد: اصفهان نیاز های صنعتی زیادی در حوزه استارتاپ ها دارد و همین امر موجب افزایش لزوم توجه به اقتصاد دیجیتال در استان اصفهان می شود. در سال ۲۰۴۰ میلادی حجم خدمات الکترونیک در بستر اقتصاد دیجیتال افزایش چشمگیری خواهد یافت و نباید از ظرفیت های این بخش از بستر های اقتصادی غافل باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و از این رو شرکت ها باید نحوه قرارداد های خود را به B2C تغییر دهند و بهترین مسیر ارتباط اقتصادی یعنی کسب و کار با جامعه را انتخاب کنند تا به در آمد پایدار و مستمر برسند. صادرات خدمات فاوا به کشور افغانستان آغاز شده و هم اکنون قرارداد های مناسبی در این حوزه به انعقاد رسیده است؛ کشور عراق بازار هدف بعدی صادرات حوزه فاوا ایران است.

کد خبر 395188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.