مراسم تعزیه‌گردانی در سرای تاریخی وکیل‌الدوله کرمانشاه برگزار می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری مراسم تعزیه‌گردانی در سرای تاریخی وکیل‌الدوله به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

مهدی عبدالمالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به همت «ستاد مردمی کرمانشاه ۲۰۲۰»، سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه در نظر دارد با همراهی تولیت موقوفه وکیل‌الدوله و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، ستاد عتبات عالیات استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتاق اصناف، صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و حوزه هنری، مراسم تعزیه‌گردانی به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را در روز ۲۸ صفر -یکشنبه ۵ آبان ماه- در سرای تاریخی وکیل‌الدوله کرمانشاه برگزار کند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم، احیاء سرای تاریخی وکیل‌الدوله پس از یکصد سال است، افزود: در حاشیه این مراسم ورک شاپ عکاسی با عنوان پیوند تعزیه با معماری تاریخی کرمانشاه، توسط انجمن عکاسان کرمانشاه برگزار خواهد شد

به گزارش ایمنا، سرای وکیل‌الدوله در شهر کرمانشاه در محله راسته بازار قرار دارد و از شرق به بازار زرگرها و از شمال به محله جوانشیر می‌رسد. این سرای تاریخی توسط حاج‌آقا حسن حدودا در سال ۱۳۰۰ هجری ساخته شده که نظم معماری و طراحی هندسی آن بسیار زیبا و کم‌نظیر است. سرای وکیل‌الدوله مربوط به دوره قاجار است که ۱۲ دی ماه ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۰۴۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

محمدرضا پالیزی، چهارمین نسل از خاندان وکیل‌الدوله کرمانشاهانی و متولی تمام موقوفات حاج محمدحسن وکیل‌الدوله است؛ وی با بیان اینکه تمام تلاشم به عنوان متولی موقوفات وکیل‌الدوله در استان کرمانشاه این است که ضمن احیاء این بناهای تاریخی و زنده نگه داشتن حافظه تاریخی کرمانشاه، به بن مایه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کنم، تاکید کرد: املاک وقف شده وکیل‌الدوله پتانسیل این را دارد که در راستای اقتصاد مقاومتی، به پویایی و رشد و بالندگی اقتصاد استان کرمانشاه کمک کند.

پالیزی معتقد است با احیاء و بازسازی سرای تاریخی وکیل‌الدوله می‌توان زیبایی‌های تاریخی کرمانشاه را دو چندان کرد و فضایی بکر و زیبا در معرض دید گردشگران قرار داد.

کد خبر 394561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.