درگاه ورود به خدمات الکترونیک شهرداری شیراز راه‌اندازی شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز خبر داد: در راستای دسترسی آسان و سریع شهروندان و کارکنان شهرداری به خدمات ارائه شده، درگاه واحد خدمات الکترونیک شهرداری شیراز راه اندازی شد.

به گزارش ایمنا، سعید حیدری اظهار کرد: شهروندان و کارکنان شهرداری می‌توانند با ورود به درگاه خدمات الکترونیک شهرداری به آدرس اینترنتی E.Shiraz.ir به سامانه مورد نظر خود دسترسی یابند. این سامانه به طور مداوم به روز می‌شود.

وی با اشاره به معرفی این درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک، ادامه داد: این سامانه از سه بخش مجزای پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، شهروندان و کارکنان تشکیل شده است و دسترسی به سامانه‌های مختلف مجموعه شهرداری را به شکلی یکپارچه ارائه داده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، تصریح کرد: در بخش پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دسترسی نزدیک به ۷۰ سامانه مربوط به حوزه‌های مختلف شهرداری چون معاونت‌ها، مدیریت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف تجمیع شده است و در دسترس کارکنان و شهروندان است.

حیدری با اشاره به قابلیت نصب و استفاده از این سیستم روی دستگاه‌های مختلف از قبیل گوشی همراه و تبلت، افزود: این درگاه در دستگاه‌های مختلف تناسب ظاهری و کارکرد خود را حفظ می‌کند؛ همچنین با ورود به این سامانه با گوشی همراه پیشنهاد نصب یک اپلیکیشن اندروید را ارائه می‌کند که کاربر با نصب آن می‌تواند به درگاه دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سامانه‌های لینک شده در این درگاه سامانه‌های تحت وب و دارای گواهی‌های امنیتی لازم است، تاکید کرد: این درگاه به مرور زمان به روز می‌شود و در صورتی که نرم افزاری استاندارهای امنیت لازم را کسب کند یا نرم افزار جدیدی اضافه شود در این درگاه قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز هدف از راه‌اندازی این درگاه توسط همکاران در معاونت هوشمندسازی، نرم‌افزار و اطلاعات مکانی را تجمیع ورود به سامانه‌های شهرداری با شرح خدمات مختلف به منظور دسترسی سریع و آسان کاربران دانست.

حیدری با بیان اینکه در مجموعه شهرداری با سامانه‌های متعددی روبه‌رو هستیم که در ادوار مختلف و توسط حوزه‌های متفاوت یا طی سالیان طولانی طراحی شده است و تناسب ساختاری لازم را ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر اقدامی که می‌توانستیم انجام دهیم آسان کردن دسترسی به این سامانه‌های مختلف برای کارکنان و شهروندان بود.

وی اظهار کرد: در آینده به دنبال آن هستیم تا چارچوب‌ها را به نحوی فراهم کنیم که علاوه بر تجمیع نرم‌افزارها و خدمات، امکان اتصال این سامانه‌ها و ارتباط‌شان با یکدیگر نیز فراهم باشد و از اطلاعات این سامانه‌ها در کنار هم استفاده کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از تلاش برای راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در شهرداری خبر داد و افزود: اکنون در مرحله تولید داده‌ها است و انجام آن منوط به مشخص شدن خدمات، شناسنامه خدمات، فلوچارت‌ها و داده‌های لازم است.

کد خبر 393727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.