جمع‌آوری ۲۱ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان گفت: در شش ‌ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۲۱ میلیارد تومان زکات و کفاره در استان اصفهان جمع‌آوری‌ شده است.

حمیدرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان زکات جمع‌آوری شده شش ماهه گذشته اظهار کرد: در شش ‌ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۲۱ میلیارد تومان زکات و کفاره در استان اصفهان جمع‌آوری‌ شده است.

وی در تشریح جزئیات رقم زکات و فطریه جمع‌آوری شده، افزود: از مبلغ ۲۱ میلیارد تومان جمع‌آوری شده یک میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان زکات واجب، پنج میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان زکات مستحبی، ۱۰ میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان فطریه و سه میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان هم کفاره بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان درخصوص محل هزینه‌کرد این مبالغ تصریح کرد: ۹۱ درصد از زکات جمع‌آوری ‌شده در امور نیازمندان هزینه شده است، همچنین ۷۲ هزار و ۵۲۴ خدمت متنوع در زمینه‌های معیشت، مسکن، تحصیل، درمان و جهیزیه به مددجویان استان ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات می‌تواند چهره محرومیت یک جامعه را کمرنگ کند، اظهار کرد: ۹ درصد از زکات جمع‌آوری‌ شده در شش ‌ماهه نخست امسال نیز در احداث و مرمت ۲۸ پروژه عمرانی عام‌المنفعه مانند مسجد، حسینیه و کتابخانه هزینه شده است.

طاهری با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه به نیازمندان همان‌ منطقه اختصاص پیدا می‌کند، افزود: مبالغ جمع‌آوری شده از این راه در صورت نیاز در پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه استان نیز قابل هزینه کرد است.

وی در خصوص کمک خیران مناطق استان گفت: یک هزار و ۷۰۰ نفر از خیران، طلاب و مبلغان دینی به‌ صورت افتخاری در زمینه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد اصفهان همکاری می‌کنند.

کد خبر 393579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.