۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
علی اوجی در روز جهانی چاقی

۱۱ اکتبر روز جهانی چاقی است. این روز غیر از این‌که سعی دارد تا از چاقی مفرط پیشگیری کند و برنامه‌های کاهش وزن و آگاهی درباره چاقی را گسترش می‌دهد همچنین تلاش می‌کند تا نگاه و قضاوت منفی جامعه به افراد چاق را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اوجی تهیه کننده و بازیگر سینما و تلوزیون، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود به مناسبت روز جهانی چاقی نوشت: روز جهانی چاقی، یازدهم اکتبر (۱۹ مهرماه) روز جهانی چاقی نام گرفته که می‌تونه انگیزه‌ای باشه برای اینکه بیشتر به سلامتی‌مون اهمیت بدیم.

او در این ویدیو از تصمیم خود برای تغییر در سبک زندگی اش برای مخاطبان می گوید: امروز می‌خوام یه سری چیزا بهتون بگم که لاغر بشین، مثه من نباشین! چاقی میتونه ۱۹۵ بیماری را به شما هدیه بده که اصلا هدیه های خوبی نیست! اگر چاق هستید نگران نباشید، لازم نیست خیلی سریع و با عجله وزن کم کنید. من تصمیم گرفتم یه کمی سبک زندگیمو تغییر بدم.....

به گزارش ایمنا، هر ساله در تاریخ ۱۱ اکتبر مصادف با ۱۹ مهر روز جهانی چاقی با هدف ارائه راهکارهای عملی برای بحران چاقی، افزایش آگاهی، حمایت از سیاست‌های درمانی و پیشگیرانه مربوط به چاقی گرامی داشته می‌شود. در حال حاضر بیشتر جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که اضافه وزن و چاقی بیشتر از کمبود وزن باعث مرگ و میر افراد می‌شود. معضل چاقی که قابل پیشگیری است، از سال ۱۹۷۵ میلادی در سراسر جهان تقریبا سه برابر شده است.

کد خبر 392861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.