عجایب شهر/ نیمکت هزار قطعه در لندن

گروهی از معماران مشهور بریتانیایی در کلانشهر لندن یک اثر هنری بسیار شگفت انگیز با استفاده از هزاران تخته چوبی ساخته‌اند که به شکل سه دایره موج‌دار به عنوان نیمکت‌هایی برای استفاده بازدیدکنندگان کاربرد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این اثر هنری جالب که "لطفا بنشینید" نام گرفت، در یکی از بزرگترین محله‌های کلانشهر لندن که مختص پیاده‌روی شهروندان است احداث شده است و علاوه ‌بر این‌که اثری هنری و بسیار زیبا برای آن محل به شمار می‌رود به عنوان جایی برای نشستن بازدید کنندگان عمل می‌کند.

اثر هنری "لطفا بنشینید" که جلوه‌ای بصری از ریتم تغییرات اجتماعی است، از سه دایره موج‌دار ساخته شده است.  معماران بریتانیایی برای ساخت این اثر هنری از بیش از هزار تخته چوبی بهره گرفتند و این تخته‌های چوبی را به اسکلت فلزی موج‌دار متصل کردند.

سازه چوبی، فضایی معادل ۱۵.۵ متر را به خود اختصاص داده است و ارتفاع آن به ۳.۴ متر می‌رسد. هدف معماران از ایجاد سازه‌ای با ارتفاع زیاد این بود که مردم به‌راحتی بتوانند از زیر موج‌های سازه عبور کنند و خود را به دایره مرکزی برسانند. در ساخت اثر هنری "لطفا بنشینید" از تعداد  هزار و ۱۵۱ تخته چوبی بازیافتی استفاده شد که چینش آن‌ها همانند روبان‌هایی خمیده، دایره‌هایی با اندازه‌های متفاوت ایجاد کرده است.

از آن‌ جا که اثر هنری جدید لندن در مسیر پیاده‌روی عابران احداث شده است و در نتیجه روزانه میزبان تعداد زیادی از شهروندان است به همین دلیل معماران در ساخت آن تمام نیازهای عابران را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها در طراحی "لطفا بنشینید" فضاهای متفاوتی را به نشستن، دراز کشیدن و حتی قدم زدن اختصاص داده‌اند.

کد خبر 392480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.