برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی ویژه فعالان حوزه زنان در یزد

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد گفت: آموزش‌های شهروندی نتایج مثبتی برای مدیریت شهری دارد و در اصل کار آن را آسان می‌کند.

جعفر امین‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از ثبت شهر تاریخی یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌ودومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو، نخستین و تنها دفتر کمیسیون ملی یونسکو ایران در یزد راه‌اندازی شد و به دنبال آن این شهر به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده پیوست.

وی با بیان اینکه شبکه شهرهای یاد گیرنده مبحث آموزش مادام‌العمر را دنبال می‌کنند، ادامه داد: طبق تحقیقاتی علمی، یک شهروند علاوه بر اینکه در سیستم‌های رسمی و اکادمیک از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها آموزش می‌بیند باید در فضای شهری نیز در معرض آموزش‌هایی قرار گیرد.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه آموزش‌های شهروندی باید به نحوی باشد که فرد را مدام با علم روز آشنا کند، اضافه کرد: آموزش‌های شهروندی نتایج مثبتی برای مدیریت شهری دارد و در اصل کار آن را آسان می‌کند.

امین‌مقدم با بیان اینکه یکی از اهداف که در پروژه شهر یاد گیرنده دنبال می‌کنیم، ایجاد شبکه‌ای از فعالان اجتماعی و سیستم‌های حاکمیتی است، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت این پروژه بر عهده مدیریت شهری است، کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف درنظر گرفته شده است که تاکنون یک کارگاه با حضور کمیسیون ملی یونسکو برگزار شده و دو کارگاه دیگر نیز که جامعه مخاطب آن نماینده دستگاه‌های حاکمیتی و  فعالان اجتماعی در حوزه زنان هستند در حال برگزاری است.

وی افزود: جامعه هدف یکی از کارگاه‌های آموزشی را با توجه به نقش موثر زنان در جامعه، فعالان اجتماعی در حوزه زنان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خانواده انتخاب کرده‌ایم تا الزامات شهر یاد گیرنده برای آن‌ها تشریح شود.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری یزد گفت: به منظور دریافت اطلاعات صحیحی از فضای ذهنی دستگاه‌های حاکمیتی و فعالان اجتماعی، پرسشنامه‌ای طراحی شده است که در اختیار این افراد گذاشته می‌شود تا اطلاعات در یک فرآیند مشخص و هدفمند مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 392273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.