‌برگزاری نخستین دوره مسابقات کتابت قرآنی با حضور ۲۸ خوشنویس منتخب

دبیر نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم، گفت: فردا صبح در مسجد جامع اصفهان با حضور ۲۸ خوشنویس ‌برگزیده و کاتبان جوان ‌از سراسر کشور مسابقات حضوری ‌کتابت قرآن برگزار و داوری می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ احسان پورنعمان عصر امروز با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن در نشست خبری ‌"چهل و دومین دوره مسابقات ‌کشوری ‌قرآن" در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات به عنوان بخش هنری از سالیان گذشته موردنظر امور اوقاف و خیریه بوده است و سال گذشته بعد از پیوند با سازمان و ایجاد مدرسه کتابت قرآن کریم و برگزاری همایش در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن زمینه رخداد کتابت آیات قرآن به وجود آمد.

وی با تاکید ‌بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها از سه ماه قبل انجام گرفت، افزود: در روز عید غدیر فراخوان مسابقه کتابت قرآن کریم منتشر شد و خوشنویسان کشور فرصت داشتند مطابق شرایط اعلام شده یک صفحه از قرآن کریم را نگارش کنند.

وی تصریح کرد: اواخر شهریورماه که آثار دریافت شد در مرحله اول داوری تعداد ۲۸ نفر انتخاب شدند این افراد از خوشنویسان شناخته شده کشور بودند، در بخش کاتبان جوان هم افراد با حداکثر سن ۲۴ سال می‌توانستند شرکت کنند و این افراد از امروز میهمان استان صفهان هستند.

دبیر نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم، گفت: فردا ساعت ۱۰ صبح در شبستان مسجد جامع اصفهان مسابقه حضوری کاتبان جوان برگزار می‌شود و به نوشتن یک صفحه از قرآن کریم می‌پردازند و با نوشتن متن واحدی در این مسابقه شرکت می‌کنند. همچنین غروب فردا با انجام داوری افراد منتخب گزینش می‌شوند و روز پنجشنبه هم اختتامیه مسابقات خواهد بود.

پورنعمان با اشاره ‌به اینکه مدرسه کتابت قرآن کریم با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده است ‌و یکی از اهداف مدرسه به عنوان مرکز فرهنگی و هنری احیای خطوط ایرانی است، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات تمرکز بر روی خط نسخ ایرانی است و کسانی که در این دوره شرکت داشتند در دوره اول ۷۰ نفر در بخش حرفه‌ای کتابت فاخر از کشور بودند و تعداد ۱۰ نفر کاتبان جوان آثار خود را ارائه دادند.

وی ادامه داد: از بخش کاتبان جوان تعداد هفت نفر انتخاب شدند و مابقی اشخاص که ۲۱ نفرند و تعداد ۹ نفر از خانم‌ها و ۱۹ نفر آقایان هستند در رده کتابت فاخر قرار دارند.

دبیر نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش برای فراهم کردن کتابت قرآن عامه پسند و زیبا می‌کند و تمرکز بر روی خطوط  قرآنی و به خصوص خط نسخ ایرانی است که بتواند جایگزین نسخه‌های دیگر شود.

کد خبر 391703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.