آغاز اجرای طرح «گوزل تبریزیم» در فضای سبز تبریز

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز گفت: مرحله نخست طرح "گوزل تبریزیم" به مدت یک ماه در حوزه فضای سبز از دهم مهرماه تا دهم آبان ماه در سطح شهر تبریز شروع می‌شود.

به گزارش ایمنا، مسعود برزگر جلالی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح در مناطق دهگانه شهرداری تبریز و مجموعه ائل گلی آغاز و تا دهم آبان‌ماه ادامه دارد.

جلالی هدف از اجرای این طرح را رفع برخی نواقص باقیمانده از ماه‌های قبل در حوزه فضای سبز به منظور خواب بهتر و با کیفی‌تر درختان سطح شهر در اواخر پاییز و ایجاد زمینه بهتر رویش درختان در آغاز سال جدید عنوان کرد.

وی با اشاره به برخی آیتم‌های اجرایی این طرح خاطرنشان کرد: حذف شاخه‌های خشک درختان، آزادسازی طوقه درختان از موانع بتنی و کف‌پوش‌ها و آسفالت، کندکوب و هوادهی پای درختان، کوددهی، تغذیه و تقویت درختان، پاکسازی ردیف‌کاری‌ها و طوقه بوته‌ها، ترمیم چمن‌کاری‌های از بین رفته، حذف تنه جوش و پاجوش درختان، رفع نواقص روشنایی پارک‌ها و تامین آب کافی برای درختان و همزمان کاشت ۵۰ اصله درخت پهن برگ در نقاط مشخص سطح شهر از جمله مواردی است که طی این طرح اجرا می‌شود.

طرح "گوزل تبریزیم" با بررسی های علمی و کارشناسی و در مقاطع زمانی و فازهای مختلف و به‌منظور ارتقا کمیت و کیفیت فضای سبز کلانشهر تبریز اجرا خواهد شد.

کد خبر 391192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.