اجرای عملیات سم‌پاشی درختان غرب و شمال غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز گفت: عملیات سم‌پاشی درختان در سطح نواحی ۹‌گانه فضای سبز در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه شش با هدف مقابله با انواع آفت گیاهی و مبارزه با بیماری درختان تداوم دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش تبریز، احمد انیسه اظهار کرد: هم زمان با اجرای آیتم‌های گسترده خدمات محله‌ای در ایام عید نوروز ۱۴۰۱ در سطح معابر اصلی، فرعی و محلات غرب و شمال غرب تبریز در راستای حفظ و نگهداری درختان به عنوان ریه‌های تنفسی شهر نیز به منظور مقابله با انواع آفات گیاهی، افزایش عمر و شادابی درختان، طرح سمپاشی درختان و فضاهای سبز رفیوژهای معابر، میادین و ۳۰ پارک و بوستان واقع در سطح حوزه استحفاظی منطقه شش به همت سبزبانان در حال انجام است.

وی ادامه داد: با هدف حفظ محیط زیست و کاهش جمعیت آفات گیاهی و با نظارت کارشناسان واحد فضای سبز منطقه، در این طرح از محلولی با ترکیبات روغن و لک و سم مالاتیون و آدمیرال برای بستن منافذ تنفسی پوستی در حشرات و تخم‌ها استفاده می‌شود که در سطح پارک‌ها و نواحی ۹‌گانه فضای سبز منطقه عملیاتی شده است.

شهردار منطقه شش گفت: شهروندان تا پایان طرح (روز طبیعت) با توجه به اینکه این عملیات در شب انجام می‌شود، از پارک خودروهای حامل خوراکی در مسیرهای اصلی منطقه شش خودداری کرده و درب و پنجره‌های مشرف به معابر اصلی را ببندند.

کد خبر 564502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.