احتمال تخریب ساختمان‌های قدیمی امامزاده حسین(ع)

عضو شورای اسلامی شهر قزوین پیشنهاد داد گلخانه شهرداری که در محوطه تاریخی جنب امامزاده حسین(ع) قرار دارد، به کمپ مسافران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدیه قافله‌باشی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در جلسه اخیر شورای شهر خواستار انتقال گلخانه شهرداری قزوین که در مقابل ضلع شرقی امامزاده حسین(ع) قرار دارد به مکان دیگری شدم.

وی با اشاره به اداره بی نظم این محوطه و احتمال تخریب بخش تاریخی و ازبین رفتن درختان کهنسال جنب امامزاده، افزود: با توجه به سرانه پایین فضای سبز در جنوب شهر و همچنین گستردگی و زمان بر بودن طرح گسترش امامزاده از این فضا به عنوان پارک یا کمپ مسافران استفاده می‌شود.

گفتنی است آستان امامزاده حسین (ع) (متوفی در سال ۲۰۱ هجری قمری) منسوب به فرزند بلافصل امام رضا(ع) بوده و از شاخص‌ترین مکان‌های گردشگری مذهبی استان قزوین به شمار می‌رود که از دوره صفوی تاکنون بسیاری از بزرگان و شخصیت‌های قزوینی را در خود جای داده است.

طرح ساماندهی و توسعه این امامزاده از دهه ۷۰ مطرح و در آن ایجاد مراکز رفاهی شامل مراکز تجاری، کتابخانه، درمانگاه و سالن غذاخوری پیش بینی شد تا در نهایت اجرای این طرح در سال ۹۰ به علت بالابودن میزان هزینه‌های آن، با همکاری چهار دستگاه شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و با نظارت استانداری آغاز شد که همچنان روند کندی را می‌گذراند.

کد خبر 391098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.