چگونه از آیینه در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

آیینه ها از دیرباز در معماری ایران کاربرد داشته اند. در گذشته در قالب یکی از هنرهای تزیینی به نام آیینه کاری که ابداع خود ایرانی ها بوده ، در بناها استفاده می شده است. کاخ چهلستون در اصفهان، از نمونه های شاخص کاربرد این هنر می باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه آیینه ها در منازل، هم جنبه کاربردی و هم جنبه تزیینی دارند. آیینه در دکوراسیون می تواند حال و هوای خاصی به فضای خانه دهد و آن را به فضایی گرم و صمیمی تبدیل نماید. نصب آیینه در جای درست ، می تواند نور طبیعی اتاق را به میزان زیادی افزایش دهد و فضای کوچک را دلبازتر کند. در ادامه به این مطلب می پردازیم که چگونه می توان بیشترین و بهترین استفاده را از آیینه ها در دکوراسیون خانه کرد.

آیینه ها کجا قرار بگیرند؟

آیینه ها می توانند در تمام اتاق ها و فضاهای خانه قرار بگیرند. گاهی می توانند مجموعه تکه‌های کوچکی باشند که به عنوان یک اثر هنری در اتاق استفاده می شوند و یا نور را منعکس می کنند و فضای اطراف را بازتر و نورانی تر نشان می‌دهند. فقط باید به این نکته توجه کرد که باید در بخش هایی از خانه قرار گیرند که به کمک آنها بتوان دکوراسیون فضا را تکمیل و زیباتر کرد. 

اگر آیینه را در اتاق نشیمن قرار می دهید، می توانید آن را در نقطه کانونی نصب کنید و بقیه مبلمان را با توجه به آن بچینید. بالای شومینه یا کنار پنجره، معمولا محل مناسبی برای نصب آیینه است. دقت کنید آیینه را در مکانی قرار دهید که تصویری زیبا، مثل نور یا یک منظره را منعکس کند. اگر آیینه و ساعت دیواری را نزدیک به هم نصب کنید، ترکیبی زیبا و نوستالژیک خواهید ساخت.

یکی از مکان های مناسب برای قرار دادن آیینه، بالای کنسول است، اگر این کنسول در نزدیکی در ورودی باشند، علاوه بر دکوراتیو بودن، جنبه کاربردی آنها هم حفظ می شود. شما می توانید هنگام ورود و خروج از خانه، خود را در این آیینه برانداز کنید.

آیینه برای اتاق خواب ضروری است و کاربرد فراوانی دارد. بهترین محل برای نصب آیینه در اتاق خواب، بالای تخت و یا کنار آن است. به هیچ عنوان آیینه را روبروی تخت قرار ندهید.

به رنگ آیینه ها بسیار دقت کنید. رنگ آیینه ها باید با رنگ کلی دیوارها هماهنگی داشته باشد، یعنی باید یا هم خانواده و یا رنگ مکمل دیوارها باشد.

در مکان هایی مثل راهروها، کنار در ورودی و ناهارخوری، می توانید از آیینه های قدی و حتی بدون قاب استفاده کنید.

کد خبر 391003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.