قوه قضاییه همایش دوچرخه سواری را لغو کرد

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران نسبت به لغو برگزاری برنامه دوچرخه‌سواری پایتخت اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا صدراعظم نوری در نشست روز جهانی بدون خودرو با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری، تمهیداتی در راستای تبدیل شهر تهران به یک شهر زیست پذیر انجام شده است، اظهار کرد: امروز وضعیت هوای تهران بدتر از روزهای دیگر بود و متأسفانه در روز جهانی بدون خودرو سطح آلایندگی تهران برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد.

وی با بیان اینکه ما روزهای جهانی را فقط گرامی می‌داریم و شاهد عزم جدی در تبدیل آن به فرصت نیستیم، ‌افزود: روز جهانی بدون خودرو یکی از این مصداق‌ها است؛ به گونه‌ای که مستندات نشان می‌دهد آلودگی هوا پنجمین علت مرگ و میر در جهان است و به همین دلیل پویش جهانی حمل‌ونقل پاک ایجاد شده است.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۰۰ شهر و ۵۰ کشور عضو پویش جهانی حمل‌ونقل پاک هستند، افزود: امسال وقتی خواستیم دوچرخه‌سواری را ترویج داده و از همه دعوت کردیم به این پویش بپیوندند، قوه قضاییه با نامه رسمی برگزاری برنامه دوچرخه‌سواری را لغو کرد زیرا زن و مرد با هم می‌خواستند دوچرخه‌سواری کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید براینکه برای فرهنگ‌سازی درخصوص دخانیات، نایلون و حمل‌ونقل پاک روز جهانی گذاشته شده تا سیاست‌گذاری‌های کلان براساس آن استوار شود، ادامه داد: در سال ۲۰۰۲ بنگلادش استفاده از نایلون را ممنوع کرد و یا کشور ایرلند مالیات بر استفاده از نایلون وضع کرد. اما در کشور ما با وجود همه هشدارها همچنان روزانه سه هزار تن پلاستیک مصرف می‌شود.

کد خبر 390812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.