ثبت‌نام ۸۰ هزار اصفهانی در پیاده‌روی اربعین/اعتبار یکماهه روادید اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: طبق آخرین آمار تاکنون ۸۰ هزار نفر در اصفهان برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

غلامعلی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق آخرین آمار تاکنون ۸۰ هزار نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام تا روزهای نزدیک به روز اربعین ادامه دارد، افزود: ثبت نام از طریق سامانه "سماح" انجام می‌شود و برای خروج از کشور ویزا لازم نیست، اما افراد باید دارای گذرنامه‌ای باشند که شش ماه اعتبار داشته باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در خصوص دفاتر غیرمجاز تصریح کرد: فعالیت زیارتی دفاتری که تحت نظارت حج و زیارت نیستند غیرمجاز و ممنوع است، در صورت مشاهده و گزارش تخلف با همکاری اداره اماکن و پلیس امنیت این اماکن پلمب می‌شوند.

وی در خصوص اعتبار روادید اربعین گفت: یک ماه دارای اعتبار است و از زمانی که متقاضی وارد عراق می‌شود تا یک ماه اجازه حضور و اقامت در عراق دارد.

زاهدی در خصوص هزینه ثبت‌نام سامانه سماح افزود: متقاضی در روند ثبت نام ۲۲ هزار تومان بابت هزینه بیمه پرداخت می‌کند و رسیدی که دریافت می‌کند به عنوان مدارک ثبت‌نام است و اطلاعات لازم در آن درج شده است.

کد خبر 390753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.