استفاده از ایده‌های دانش آموزی برای طرح اصفهان ۲۰۲۰

شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال بازگشایی مدارس و اول مهرماه مصادف با طرح ۲۰۲۰ شده گفت: این طرح خواهان زیست‌پذیری شهر و ایجاد توسعه پایدار شهری و افزایش خدمات برای شهروندان از طریق محور گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (دوشنبه) در آیین بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت، ضمن گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس با اول مهرماه در جمع فرهنگیان و ۴۰۰ دانش‌آموز دبیرستان شهید شالباف، اظهار کرد: از آغاز کار مدیریت شهری اصل را بر مشارکت با مردم گذاشتیم و برای تحقق این شعار و بهره‌مندی از توان بالای مردم در اداره امور شهر اولین گامی که برداشتیم تشکیل شورای مشورتی جوانان بود که اعضای آن از بین جوانانی که جزء دانشجویان نخبه، افراد فعال و علاقمند به مباحث شهری بودند، انتخاب شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه با ایجاد طرح‌های متنوع در جمع‌های متفاوتی حضور یافته‌ایم، افزود: با طرح ایده کاپ و دعوت از همه کسانی که می‌توانستند ایده‌ای برای اداره بهتر شهروندان داشته باشند این طرح را در میان گذاشتیم و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز از آن حاصل شده است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: امروز بعدازظهر از طریق شبکه تلویزیونی، ایده‌ها را برای دانش آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان بیان خواهیم کرد و معتقدیم با طرح این مسائل با اساتید، دانشجویان و معلمان و به خصوص دانش‌آموزان می‌توانیم شهر را بهتر و ارزان‌تر اداره کنیم و با افزایش کیفیت خدمات شهر را زیست‌پذیر کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های دانش آموزان منطقه خوراسگان در روز اول مهر تصریح کرد: وقتی از این دانش آموزان درباره شهرخلاق و وظیفه افراد در مقابل شهرخلاق سوال کردیم، جواب‌های متفاوتی دریافت شد که شهرداری را برای بهتر اداره کردن شهر هدایت کرد.

نوروزی ادامه داد: به عنوان نمونه دانش آموز دبستانی در پاسخ به این سوال نوشته بود «شهر خلاق شهری است که در آن به بغل دستی خود احترام بگذاریم» یقین داریم اگر همین جمله در این شهر اتفاق بیفتد و همه با یکدیگر مهربان باشند این اتفاق می‌تواند تحول عظیمی در ارتباط شهروندان ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه شهر متعلق به همه شهروندان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموزان در دو هزار و ۳۰ مدرسه و بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو در ۷۰ دانشگاه دولتی، غیردولتی، آزاد و علمی کاربردی استان اصفهان مشغول به تحصیل‌ هستند و در بین این جمعیت عظیم خلاق و نوآور اگر کسانی ایده‌های خود را منتقل کنند از این ایده‌ها استقبال می‌شود.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه طرح ایده‌کاپ به همه مدارس و دانشگاه‌ها راه یافته است، اظهار کرد: طی هفته‌های آینده از طریق رسانه، فضای مجازی، دانشگاه‌ها و مدارس این طرح برای همگان توضیح داده می‌شود و خرسندیم که امروز آموزش و پرورش و مدیران مدارس از این طرح استقبال خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امسال بازگشایی مدارس و روز اول مهر مصادف با طرح "۲۰۲۰" شده است، افزود: این طرح خواهان زیست‌پذیری شهر و ایجاد توسعه پایدار است، گسترش و افزایش کیفیت خدمات برای شهروندان از طریق محور گردشگری است بنابراین می‌خواهیم تا پایان سال این طرح زمینه لازم برای افزایش توسعه پایدار، زیست پذیری و ارتقاء کیفی خدمات به مردم را مهیا کند.

نوروزی  با بیان اینکه ایده‌های بهتر باعث ایجاد جاذبه‌های نوین و برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در شهر می‌شود، تصریح کرد: ارائه ایده‌های خلاق دانش‌آموزان و شهروندان به شهرداری کمک می‌کند تا بتواند مشکلات گردشگری را در شهر کاهش دهد.

وی گفت: از طرح‌ها و ایده‌های خلاق استقبال و آنها را اجرایی می‌کنیم و از شما دانش‌آموزان انتظار داریم که در این زمینه فعال بوده و ایده‌های خلاق و خوب خود را برای افزایش کیفیت خدمات به شهروندان از طریق محور گردشگری ارسال کنید.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از پوستر ایده کاپ نیز رونمایی شد، ایده کاپ فرصتی برای مشارکت دانش آموزان در مدیریت شهری است.

کد خبر 390594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.