روایتی از ناشناخته های یک شهر آشنا

وارد که می‌شوید با خیل مردم هنر دوست مواجه می‌شوید که از روزهایی پیش تک تک صندلی‌های رکیب‌خانه را پر کرده اند، برای اینکه بدانند "چگونه در هزار توی پر رمز و راز یک شهر سفر کنند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، حوزه پر از آب وسط حیاط، درختان کاج سر به فلک کشیده و تخت سنتی سخنران رنگ و بوی هنر را با ضمیمه یک حس خوب به مخاطب منتقل می‌کند.

بعد از پر شدن صندلی‌های اصفهان گرد سوم که با هدف معرفی ۱۰۱ راه برای کشف اصفهان برگزار می‌شود، کلیپ قرآن و سرود ملی پخش شد.

سپس مجتبی شاه‌مرادی مجری به روی تخت سنتی حاضر می‌شود و هدف از برگزاری این برنامه را شناخت اصفهان اعلام می‌کند و هدف از انتخاب رکیب خانه را تاریخی بودن این مکان می‌داند و معتقد است برگزاری برنامه‌های گردشگری در مکان‌های تاریخی به شناخت عمومی مردم کمک خواهد کرد.

او می‌گوید: اگر اصفهانی‌ها جایی از این شهر را می‌بینند آن را به بقیه معرفی کنند و عکس آن را به اشتراک بگذارند و این اشتراک گذاری مطمئنا به معرفی بهتر این شهر زیبا کمک خواهد کرد زیرا باید هر کدام از ما بهتر اصفهان را بشناسیم.

بعد از پخش کلیپ معرفی موزه هنرهای تزئینی، سحر طوسی، بلاگر و جهانگرد به روی صحنه می‌آید؛ او از تجربیات سفرش می‌گوید: ببخشید که شاید یک مقدار لهجه اصفهانی دارم، چون به هر کجا که می‌روم سعی می‌کنم با آن‌ها ارتباط برقرار کنم و با گرفتن لهجه زبان آنجا این کار را می‌کنم.

او اضافه می‌کند: شیخ بهایی کمک‌های زیادی به اصفهان کرد و بزرگترین آن پخش آب یا همان احداث مادی بود که حساب گری این شخص را نشان می‌دهد و از سمتی نشان می‌دهد اصفهان از دوران قدیم بر پایه اصول شهرسازی ایجاد شده است و به همین دلیل از این لحاظ در کشور بی‌همتاست.

خود را برای سفر رها کنید

طوسی ادامه می‌دهد: جدای از اصفهان برای سفر در حالت کلی با دید و قضاوت قبلی وارد شهری نشوید و خود را برای سفر رها کنید و یک چک لیست وارد سفر نشوید که فلان کار و بیسان بازدید انجام شود و برگردیم، این اشتباه است، برای سفر باید رها شد.

او تصریح می‌کند: با عجله بازدید نکنید و آهسته سفر کنید تا جزئیات بهتر ببینید و با مردم بهتر ارتباط بگیرید که این نیز یک بحث جهانی است و با عنوان" گردشگری بی شتاب" در حال توسعه است، این بازدید کم شتاب به مراتب زیباتر و جذاب تر از یک سفر پر شتاب است حتی اگر یک مکان را یک بار دیدید دوباره و این بار با حوصله از آن بازدید کنید.

مکان های کشف نشده اصفهان را پیدا کنید

این بلاگر در ادامه می‌گوید: پیک نیک رفتن مردم اصفهان که شاید جزئی و ساده به نظر برسد امضای این شهر است و خوشبختانه به زیبایی‌های این شهر اضافه می‌کند و مثل دوچرخه‌ سواری پیرمردها یک عنصر زیبایی برای اصفهان است البته نباید ساده از کنار این موضوع گذشت زیرا با استفاده کامل از حواس، ما نیز می‌توانیم از آن لذت ببریم.

او اضافه می‌کند: شهرهای زیادی را دیده ام که با یک فضای تاریخی و شاید یک کلیسا خود را مطرح می‌کند و آن را بزرگ می‌کند، اما اصفهان ده‌ها مکان دارد که هنوز کشف نشده است، اصفهانی‌ها باید تک تک این مکان‌ها را کشف کنند و با این همه فضای زیبا در اصفهان معتقدم اصفهان واقعا نصف جهان است.

طوسی ادامه می‌دهد: درک اینکه همه مردم یکسان هستند به شناخت بهتر مردم کمک می‌کند پس این یکسان بودن مردم و عدم قضاوت مردم از پیش خیلی به شما کمک می‌کند و این توصیه را می‌کنم که وقتی می‌خواهیم در هزار توی شهر سفر کنیم باید با آدم ها ارتباط بگیریم تا با شهر آشنا شویم و در نهایت با خود آشنا شویم.

کد خبر 390156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.