آموزش توجیهی ۸ هزار راننده سرویس مدارس در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از برگزاری دوره آموزشی توجیهی ویژه رانندگان سرویس مدارس در این کلانشهر خبر داد و گفت: رانندگان سرویس مدارس کلانشهر مشهد ملزم به حضور در این دوره آموزشی هستند.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رانندگان سرویس مدارس کلانشهر مشهد پس از گذراندن دوره فشرده ۲.۵ ساعته، گواهی آموزشی دریافت خواهند کرد که شرط   شرکت‌های حمل ونقل دانش آموزی برای بکارگیری رانندگان برای جابه جایی دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز مشهدی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در قالب ۵۹ شرکت به مدرسه می‌روند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار و ۱۷۳ نفر دانش آموز شامل ۳۹ هزار و ۱۱ نفر دختر و ۲۶ هزار و ۱۶۲ نفر پسر در قالب ۸۸۰ مدرسه از سرویس‌های دانش آموزی استفاده کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: امسال علاوه بر برچسب سرویس مدارس، تابلوی سرویس مدرسه مثل تابلوی تاکسی روی خودروها نصب می‌شود که این دستورالعمل به شرکت‌های حمل ونقل فعال در سرویس مدارس ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی نیز همواره بر نظارت هرچه بهتر بر روند فعالیت سرویس مدارس و آموزش بازرسان مبنی بر توجه بیشتر به نحوه نظارت بر عملکرد رانندگان تاکید دارد.

محبی افزود: یکی از مسائلی که از سوی والدین و رانندگان سرویس مدرسه مطرح می‌شود، نرخ سرویس مدارس است که در کمیسیون ماده "۱۸" با کارشناسی‌های انجام شده افزایش ۱۹ درصدی برای سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته از سوی شورای شهر تصویب شد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری آموزش و پرورش و شرکت‌های مجری سرویس مدارس بر اعمال نرخ‌ها نظارت شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: یکی از آیتم‌هایی که در ارزیابی‌های سال آینده مد نظر قرار داده خواهد شد گذراندن دوره‌های آموزشی است و مبنای ارائه پروانه بهره‌برداری شرکت‌های مجری سرویس مدارس نیز همین موضوع خواهد بود.

وی اظهار کرد: در به کارگیری نوع خودروها برای سرویس مدارس سعی کرده‌ایم قانون تاکسیرانی را در نظر داشته باشیم که بر این اساس باید مدل خودرو قبل از سال ۸۶ نباشد، اما این موضوع به یک‌باره قابل اجرا نیست به همین دلیل به تدریج به سمت ارتقاء کیفیت ناوگان سرویس مدارس حرکت خواهیم کرد با این حال داشتن معاینه فنی خودروها الزامی است.

کد خبر 390045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.