۲۰ سال برای مدل موفق درمان اعتیاد تلاش شد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: اصطلاح مرکز جامع بازتوانی اعتیاد اصطلاح جدیدی نیست، اما اجرایی شدن آن کاری سخت و جدید است به این دلیل که بیش از ۲۰ سال مدل‌های مختلفی در حوزه درمان اعتیاد را تجربه کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان در کشور اظهار کرد: اصطلاح مرکز جامع بازتوانی اعتیاد اصطلاح جدیدی نیست اما اجرایی شدن آن کاری سخت و جدید است نه به این دلیل که در اصفهان به صورت مستقل انجام شد بلکه به این دلیل که بیش از ۲۰ سال مدل‌های مختلفی در حوزه درمان اعتیاد را تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه اگر برای سیر درمان سم‌زدایی تا اشتغال در کنار هم تعریف نشود این فرآیند سخت خواهد بود، افزود: در سال ۷۹ اولین مرکز تی‌سی در کشور ایجاد شد، اما آن روز استفاده از این روش با نگرانی‌هایی همراه بود که امروز خوشبختانه بعد از ۲۰ سال مثبت بودن روند این شیوه درمانی مشهود است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته بخش سم‌زدایی در مراکز تی‌سی وجود نداشت، تصریح کرد: امروز سم‌زدایی هم در این روش و هم در بخش‌های درمانی به صورت مجزا از هم وجود دارد، همچنین در گذشته تنها یک واحد ارائه خدمات وجود داشت، اما امروز سه واحد کلی خدمات لازم را در این مرکز ارائه می‌دهند.

وی با ابراز امیدواری از مرکز جامع تی‌سی اصفهان به دیگر استان‌ها گفت: در استان اصفهان ۶۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد، ۸۲ کمپ اقامتی میان‌مدت، دو مرکز توانمندسازی، یک شلتر و ۱۵۰ گروه اجتماع محور همچنین ۱۷۰ ستینگ مصون‌سازی در حوزه درمان اعتیاد بهزیستی فعالیت دارند.

کد خبر 389859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.