۲۰ درصد رانندگان سرویس مدارس زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرعامل شرکت حمل و نقل دانش آموزی و درون شهری اصفهان گفت: بیش از ۲۰ درصد رانندگان سرویس مدارس، زنان سرپرست خانوار هستند و از این راه امرار معاش می‌کنند.

مجتبی تاجمیر ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مجموع رانندگان سرویس مدارس شهر اصفهان بیش از ۲۰ درصد را زنانی شامل می‌شوند که سرپرست خانوار هستند و اغلب چون شغل دیگری ندارند با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.

وی ادامه داد: تعرفه‌هایی که سالانه در ابتدای سال تحصیلی از سوی شورای اسلامی شهر و سازمان تاکسیرانی بر حسب کیلومتر اعلام می‌شود، متاسفانه کفاف معاش این قشر را نمی‌دهد و از سوی دیگر بالاتر بردن تعرفه‌ها نیز فشار بیشتری به خانواده‌های دانش آموزان وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی و درون شهری اصفهان افزود: نرخ بالای سوخت، هزینه تعمیرات خودروی راننده و استهلاک آن و همچنین نداشتن پشتوانه شغلی، سبب ایجاد نارضایتی‌های زیادی برای رانندگان شده است.

تاجمیر ریاحی ادامه داد: از حدود چهار سال قبل متاسفانه به علت کمبود اعتبارات، بیمه رانندگان سرویس مدارس قطع شده است و در حال حاضر تعداد زیادی از رانندگان مجوزدار هنوز تحت پوشش بیمه نیستند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان و رایزنی با سازمان تامین اجتماعی در آینده نزدیک با حل شدن مشکل بیمه رانندگان امنیت شغلی آنان تا حدودی برقرار شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل دانش آموزی و درون شهری اصفهان افزود: سازمان تاکسیرانی در تلاش است با ارائه تسهیلاتی همچون قطعات خودرو، تعمیرات و ارائه تجهیزاتی چون لاستیک و روکش صندلی به رانندگان یاری رساند.

تاجمیر ریاحی اظهار کرد: اگر تغییراتی از سوی دولت مبنی بر تغییر قیمت بنزین صورت بگیرد، سهمیه بنزین و گاز به خودروهای سرویس مدرسه نیز تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 389400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.