اختلال اینترنتی نداریم، حمله سایبری است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:ما نگرانیم با حمله کاری کنند که کیفیت اینترنت کاهش یابد و از این طریق این نگرانی ایجاد شود که خود حاکمیت کیفیت را پایین می‌آورد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر ناظمی درباره حملات چند روز اخیر به زیرساخت‌های کشور، گفت: این روزها حملات سازمان‌یافته از خارج از کشور به زیرساخت‌ها انجام می‌شود و حجمش بسیار گسترده است و این حملات در این سطحی که در حال حاضر وجود دارد، هیچ‌وقت نبوده و پیک حملات نسبت به بیشترین تعداد تاریخ گذشته، از هفته پیش دو برابر شده است.

وی با بیان این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت کشور این موضوع را کنترل می‌کند که حملات از بیرون به داخل کشور وارد نشود، افزود: مقابله با این حملات DDoS با استفاده از یک سپر محافظ است که ما زیرساخت‌های داخل را در برابر حملات بیرون محافظت کنیم، البته این بدان معنا نیست که همه حملات از خارج کشور است، بلکه از داخل هم حملاتی داریم و از طرفی بعضی دیتاسنترهای ما تاکنون با چنین حملاتی مواجه نبوده‌اند و آمادگی لازم را هم نداشتند که بخواهند با این حملات برخورد کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره تأثیر این حملات اینترنتی بر زیرساخت‌ها خاطر نشان کرد: کیفیتی که مردم دریافت می‌کنند، تحت تأثیر قرار گرفته است و ما نگرانیم با حمله کاری کنند که کیفیت اینترنت کاهش یابد و از این طریق نارضایتی ایجاد شده یا این نگرانی ایجاد شود که خود حاکمیت کیفیت اینترنت را پایین می‌آورد.

ناظمی در گفتگو با ایسنا، اضافه کرد: در این شرایط و زمانی که فشار این اندازه زیاد است به طوری که باعث می‌شود کیفیت اینترنت کاهش یابد، کافی است این شایعه هم ایجاد شود که دولت اینترنت را قطع کرده که متأسفانه پذیرفتنش هم برای مردم راحت است.

کد خبر 389347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.