تصادفات منجر به فوت نجف‌آباد ۴۶ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی نجف‌آباد گفت: مجموع تصادفات خودرویی و موتوری شهری منجر به فوت، نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته و این میزان در ترددهای بین شهری کاهش ۱۲درصدی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدحسین باباکلانی اظهار کرد: در موضوع تصادفات رانندگی نیز همچون دیگر بخش‌ها، پیشگیری از اهمیت و تاثیرگذاری بسیار بیشتری برخوردار است و در مجموع تلاش کرده‌ایم کمترین میزان انتقال وسایل نقلیه به پارکینگ را در جریان وقوع تصادف‌ داشته باشیم.

وی از پیشگیری اجتماعی، اصلاح قوانین کیفری و بالا بردن هزینه مجرمان در کنار برخی پیش‌بینی‌ها در ساخت و سازهای شهری به عنوان عوامل موثر در کاهش آمار جرم یاد کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس تماس شهروندان بیش از ۱۶ هزار مورد ماموریت عملیاتی توسط پلیس۱۱۰ شهرستان انجام شده و بیش از پنج هزار مورد مشاوره مطرح شده نیز به مرکز استان ارجاع داده شده است.

فرمانده انتظامی نجف‌آباد خاطرنشان کرد: تا قبل از شهریور ماه سال گذشته تمامی موارد مربوط به مشاوره را در خود شهرستان پاسخ می‌دادیم ولی از این مقطع بر اساس تصمیم مقامات ارشد نیروی انتظامی، این گونه موارد به صورت متمرکز در مرکز استان پاسخ داده می‌شوند.

وی گفت: یکی از نکاتی که هنوز در کشور به آن توجه کافی نشده، لزوم اعمال نقطه نظرات کارشناسان انتظامی در انجام ساخت و سازهای مسکونی و تجاری به منظور افزایش ایمنی این اماکن در برابر اقدامات مجرمانه همچون سرقت است.

کد خبر 389318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.