راهکارهای موثر برای رهایی از کمردرد

مبتلایان به کمردرد به دلیل احساس درد، دچار ناتوانی جسمی می‌شوند و پس از مدتی، فعالیت‌های روزمره زندگی آن‌ها بسته به شدت درد، تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمردرد یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه بیماران به پزشک در سراسر جهان محسوب می‌شود و گاهی اوقات این درد طاقت‌فرسا، انجام کارهای روزمره را با مشکل مواجه می‌کند. ورزش‌نکردن، نشستن زیاد، بی‌تحرکی، رانندگی‌کردن برای مدت طولانی و... از علل افزایش بروز کمردرد است. همچنین بلندکردن اجسام سنگین به شکل نامناسب و وارد کردن فشار زیاد بر ستون فقرات، می‌تواند زمینه ایجاد کمردرد را فراهم کند. روش‌های مختلفی برای بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به کمردرد وجود دارد. در این گزارش شما را با بعضی از راهکارهای کاهش درد کمر آشنا می‌کنیم:

 روز خود را با فعالیت آرام شروع کنید

فعالیت‌های صبحگاهی آرام می‌تواند به بیدار کردن عضلات خسته و مفاصل منقبض کمک کند. فقط کافی است با ستون فقرات خود مهربان رفتار کنید. برای حفظ سلامت کمر افراد باید کفش‌های راحت انتخاب کنند. اگرچه کفش‌های پاشنه کوتاه، بهتربن گزینه برای استفاده روزمره است، اما پاشنه‌دار بودن کفش، لزوماً به معنای نامناسب آن نیست. کفش‌های دارای کفی‌های محافظ قوس کف پا، هنگام راه‌رفتن روی سطوح سخت، شدت ضربه را کاهش می‌دهد؛ این امر به محافظت از کمر و زانو کمک زیادی می‌کند.

تمرین ‌ها را به‌تدریج شروع کنید

ورزش‌کردن یک روش عالی برای حفظ سلامت کمر است.، اما افرادی که برای مدتی غیرفعال بوده‌اند، باید تمرینات را به آرامی شروع کنند. برای مثال می‌توان ورزش را با یک تمرین کم‌تحرک مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری ثابت یا شنا حدود ۳۰ دقیقه در روز آغاز کرد. اضافه‌کردن کشش ملایم یا یوگا به فعالیت‌های روزانه نیز ممکن است به محافظت از عضلات کمک کند. مبتلایان به کمر درد می‌تواننداز پزشک خود در مورد نوع تمرینات ورزشی مناسب، سوال کنند.

 راحت بنشینید

شغل برخی افراد آن‌ها را ملزم به نشستن‌های طولانی می‌کند، در این موارد بهتر است صندلی آن‌ها دارای تکیه‌گاه در سمت راست و نشیمنگاه قابل تنظیم باشد. تکیه‌دادن پاها روی یک صندلی یا چارپایه کوچک نیز می‌تواند در کاهش درد کمر هنگام نشستن موثر باشد.

به بدن خود استراحت دهید

در صورت نیاز به نشستن‌ یا ایستادن‌ طولانی‌مدت، بهتر است به منظور استراحت هر از گاهی چند قدمی برداشته شود. تنها یک پیاده‌روی کوتاه در اطراف منزل یا محل کار می‌تواند به تسکین مفاصل و ماهیچه‌های منقبض شده کمک کند. همچنین انجام بعضی حرکات کششی نیز ممکن است برای کاهش درد کمر مفید باشد؛ در صورتی‌که استراحت امکان‌پذیر نباشد، افراد باید گهگاه موقعیت خود را تغییر دهند. 

حالت مناسبی را برای تلفن‌کردن انتخاب کنید

برخی افراد هنگامی‌که مجبور به انجام همزمان چندین کار با هم هستند، از شانه‌های خود برای تکیه‌دادن گوشی تلفن استفاده می‌کنند، اما این وضعیت، یکی از دلایل اصلی درد گردن است و باعث ایجاد گودی و قوس کمر می‌شود. در صورت نیاز به برقراری تماس تلفنی بدون استفاده از دست است، می‌توان از شانه‌بند، هدست، بلندگوی تلفن و یا گوشی استفاده کرد.  

کد خبر 389204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.